• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

de excel bestand verzenden door een knop in dat ecxel bestand te klikken. Hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Painsoul

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2004
Ik ben advance in excel XP maar zoek me suf hoe ik een knop kan maken waar ik op kan klikken en hij automatisch het formulier waar de knop in staat klaar zet om te verzenden met het email adres ingevuld waar het naar toe moet.

Hoe doe ik dat? Met macro's? Of is er een andere manier?

Bedankt

Bedankt voor de hulp,maar was de bedoel dat als je op een buttton klikt in excel (zoals in dat voorbeeld wat ik gedownd heb van die topic die je aanwees) maar dan automatisch een emailprogramma aan spreekt en dezelfde excel bestand als bijlage verstuurt naar een vooraf ingesteld adres...

I hope you know what I mean:)

Hoi Painsoul,

Kijk op de site van Ron de Bruin. Er zit wel wat bruikbaars bij.

Jeroen

Hier een bestand dat volledig word verstuurd.

Pierre

PS Zie INFO van het bestand

Bijlagen

Van dit bestand word alleen het Blad "Factuur" verzonden, hier ook eerst het email-adres veranderen?

Pierre

Bijlagen

Ik krijg bij beide een foutmelding:

Methode sendmail van object_workbook is mislukt

Ik heb de emailadres aangepast naar het mijne...

Na het drukken op de knop “Mail verzenden” komt er een dialoogvenster met de melding :

Er wordt vanuit een programma geprobeerd namens u automatisch e-mail te verzenden.
Wilt u dit toestaan?
Klik “JA” dan komt er een MsgBox met de melding
“ Uw mail is verzonden ”

Waarschijnlijk zul je een aanpassing moeten doen in uw OUTLOOK, zal eens proberen te zoeken wat precies het is?

Pierre

Maar het moet niet afgestemd zijn op outlook.
Stel dat iemand dat niet heeft maar enkel hotmail dan kan die mij geen mail sturen ofzo???

Zelf werk ik met Microsoft Office 2003 en daar werkt het
uitstekend?

Pierre

Laatst bewerkt:
Met welke versie werkt je?

Een suggestie,
Ga eens naar VBA waar de code staat en typt :

ActiveWorkbook.(punt niet vergeten)
nu komt er een venstertje met informatie over deze opdracht. Dit wordt AutoSyntaxisinfo genoemd.

Staat hier het woord "SendMail" in ?

Pierre

Hoi Painsoul,

Mogelijk dat de verwijzingen niet ingeschakeld zijn.

Kies in de VB-editor voor Extra -> Verwijzingen en kijk of de Microsoft Office 8.0 Object Library is aangevinkt. Zo niet dan krijg je inderdaad foutmeldingen.

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan