• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

De formules van de laatste 3 regels kopieeren naar ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

surfingmaster

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2010
Hallo dames en heren,

Tot nu toe heb ik de volgende macro:
Code:
Sub kopierengesorteerd()

Dim lRij As Long
           lRij = Sheets("Kosten uitg. in tijd").Range("M" & Rows.Count).End(xlUp).Row
    Sheets("Termijnplan").Range("c10:ZZ12").Value = Sheets("Kosten uitg. in tijd").Range("M" & lRij - 2 & ":ZZ" & lRij).Value

End Sub

De formule kopieert de laatste 3 regels van tabblad 'kosten uitg. in tijd' naar tabblad 'Termijnplan'. Nu wil ik deze zo veranderen dat de macro de formules kopieert. Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groet,
Erwin

Code:
Sub kopierengesorteerd()

Dim lRij As Long
    Sheets("Termijnplan").Range("M10:ZZ12").[B]Formula[/B] = Sheets("Kosten uitg. in tijd").Range("M" & lRij - 2 & ":ZZ" & lRij).[B]Formula[/B]

End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik de bovenstaande macro geprobeerd.Hij kopieerd de formules wel. Maar het is de bedoeling dat de formules verwijzen naar de regels erboven. Nu kopieert hij de formules letterlijk zoals ze er staan, dus absoluut. Het zou relatief moeten.

Met vriendlijke groet,
Erwin

Laatst bewerkt:
Code:
Sub kopierengesorteerd()

Dim lRij As Long
    Sheets("Termijnplan").Range("M10:ZZ12").FormulaR1C1 = Sheets("Kosten uitg. in tijd").Range("M" & lRij - 2 & ":ZZ" & lRij).FormulaR1C1

End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan