• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

De formulles niet omgezet

Status
Niet open voor verdere reacties.

moes1959

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2013
Op mijn laptop heb ik MS Office 2010 geïnstalleerd die inmiddels verlopen is en die ik nog steeds kan gebruiken. De Excel bestanden die veel formules bevatten van usb stick heb ik op mijn laptop overgezet. Maar de formules zijn niet omgezet. Ligt het aan het feit dat ik licentie moet kopen van MS office of dat de bestanden gemaakt zijn in MS Office 2007.

Moeten de formules omgezet worden dan?
Volgens mij zijn de formules bij Excel2007 en Excel2010 hetzelfde hoor.

Groeten Marcel

Komt er geen foutmelding ofzo dan ?
Wat doet ie dan niet ?

Groeten Marcel

Er is gelemaal geen foutmelding. Alle cellen die de formules bevatten, hebben alleen het waarde. De rest komt helemaal overeen met het bronbestand. Alle formules zijn gewoon verdewenen.

Groeten,

Moes

Laatst bewerkt door een moderator:
Moes,

kun je in die Excel 2010 wel formules maken in een nieuw bestand?

En wat bedoel je met
"MS Office 2010 geïnstalleerd die inmiddels verlopen is"
?

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je precies met: hebben alleen het waarde ?

Groeten Marcel

@ moes1959 Onnodige quotes verwijderd. Wanneer je direct reageert op een reactie is het niet nodig om dat bericht te quoten. Onnodig quoten heet dat, hetgeen niet gewenst is.

Marcel,

De licentie is verlopen. Het is een illegale versie. Met waarde bedoel ik de inhoud van de cel zonder formule. De bestanden van mij laptop heb ik verplaatst naar usb stick en dan MS office 2010 geinstalleerd. Bij het terugzetten van de bestanden zijn de formules niet omgezet maar ik kan wel de nieuwe formules maken.

Groetn, Moes

Blijft een beetje vreemd verhaal hoor, ik kan er geen vinger opleggen.
Post eens een voorbeeld bestandje als je wilt.
Wekt je Excel sheet wel naar behoren of is de uitkomst in de cellen niet OK?
Bedoel je dat je geen formules ziet ook niet als je dubbelklikt in een cel?

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Marcel,

Niet alle formules. Ik heb een factuursjabloon waar ik naam van klant via validatie heb gekoppeld met de lijst op een andere blad in het hetzelfde bestand. Het adres heb ik gekoppeld via vertikaal zoeken ook met hetzelfde lijst. Ik heb wel de mogelijkheid om via pijltje een bepaalde klant kiezen maar het adres zou automatisch moeten veranderen.
Dat gebeurt niet omdat de formule verdwenen is. Ik kan wel opnieuw de formule maken. Maar ik vraag me af waarom dat is gebeurd.

Groeten,

Moes

PS. De rest van de factuursjabloon waar de formules niet gekoppeld zijn met een andere blad functioneert wel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het blijft een beetje gissen zolang ik geen voorbeeld bestand heb om te bekijken.

Groeten Marcel

@moes1959 Ik heb je indeze topic al eens aangeven om niet onnodig te quoten. Nu dus nogmaals.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan