• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

de functie max

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marloes1998

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2009
Hoe krijg ik het toch voor elkaar om van het bereik (C55:C66), de maximale waarde te laten berekenen. De fomules die in kolom C staan mogen kunnen niet worden aangepast, dus er wordt een waarde gegeven of #N/B.

Bekijk bijlage Book3.xls

Marloes

Hallo Marloes,

Dat komt omdat in kolom G een antal keren #N/B staat. Het lijkt erop dat dat gewoon ingevoerd is, als ik hier getallen invoer, gaat het wel goed met je formule in C71.

Kees

Ik begrijp je mogelijke oplossing, maar juist omdat er nu #N/B wordt berekend vormt dit voor mij ook een probleem.

Marloes

Beste Marloes,

Kees heeft gelijk. Een uitbreiding op zijn antwoord. Er zijn twee manieren om jouw probleem op te lossen:
1) Zet neer de matrixfunctie:
Code:
=MAX(ALS(ISGETAL(C55:C66);C55:C66))
in cel C71. Sluit de formule af met Ctrl+Shft+Enter.
2) Onderdruk de foutmeldingen door de formule aan te passen naar:
Code:
=ALS(ISFOUT(INDEX(G55:$J55;1;VERGELIJKEN(Sheet3!$D$6;$G$51;0)));;INDEX(G55:$J55;1;VERGELIJKEN(Sheet3!$D$6;$G$51;0)))
. Gewoon met enter afsluiten.

Groeten,
Richard

Probeer deze formule eens:

=IF(ISFOUT(INDEX(G60:$J60,1,MATCH(Sheet3!$D$6,$G$51,0))),INDEX(G60:$J60,1,MATCH(Sheet3!$D$6,$G$51,0)),0)

Ron

Heren,

Bedankt voor de geboden oplossingen. Weer een stukje verder met mijn spreetsheet.:d

Marloes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan