• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

De functie TERUG() of STOPPEN() is niet gevonden op het macroblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hutspot

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2004
Beste lui,
Wanneer ik een sjabloon (gekoppeld aan een database) open dan krijg ik de volgende foutmelding: "De functie TERUG() of STOPPEN() is niet gevonden op het macroblad".
De ingevoerde gegevens worden dan niet in de database opgenomen. Wat doe ik fout?
(Windows XP Home, Excel 2003)
Uiteraard al reeds hartelijk dank,
Hutspot

De functies TERUG() en STOPPEN() zijn vermoedelijk zelf gedefinieerde functies die niet in het werkblad zijn opgenomen.
Daardoor kunnen ze niet gevonden worden en verschijnt de melding.

Beste Jan,
Bedankt voor jou antwoord. Als deze functies zelf gedefinieerd zijn, waar kan ik deze dan vinden zodat ik ze kan uitschakelen of iets dergelijks?
Groet, Aad

Het lijkt erop dat de functies ergens in het sjabloon gebruikt worden. Met zoeken (CTRL+F) zou je ze moeten kunnen vinden.

Beste jan (uiteraard ook andere meedenkers), gedaan hetgeen je voorstelde. Echter zonder resultaat. Ik begrijp er niets van, juist omdat het al reeds drie jaar lang zonder deze melding heeft gewerkt.
Groet, Aad

Misschien ligt het aan je beveiliging van je pc / documenten..

Reeds in het bezit van SP2??

Misschien dat het hier aan kan liggen

Beste Japsur,
Jawel ik ben in het (on)gelukkige bezit van sp2. Maar goed, wat nu?
Groet, Aad

Excel 5 ?

Gebruik je soms een geconverteerd, oud Excel bestand. De functie STOPPEN en TERUG zaten in Excel-macro's t/m versie 5.

Beste Frits,
Inderdaad is het een geconverteerd bestand daar er op mijn werk nog met Excel 97 werd/wordt gewerkt. De "nieuwe computers" draaien op excel 2000 (?) + windows 2000. Is dat dus waarschijnlijk het probleem. Maar-ehhh, wat nu te doen?
Groetjes, Aad

Beste lui,
Is er niemand die hier antwoord op heeft? (ben ongeduldig?)
Groet, Aad

Zou iets te maken hebben met het automatisch opslaan?
Zoek op je PC het bestand Autosave.xla waar het staat.

Zelf werk ik met Office 2003 en is het automatisch opslaan niet meer aanwezig.

Delete en vervang het omdat het zou beschadigd zijn?

Automatisch opslaan is overigens een invoegtoepassing (menu Extra).

zie bijlage,

Pierre

Bijlagen

Beste Pierre,
Bedankt voor jou antwoord. Ik heb de invoegtoepassing geinstaleerd. Helaas de melding blijft komen.
Met vriendelijke groet, Aad

Beste lui,
Hier een antwoord van Microsoft websupport:

"Bedankt voor het gebruik maken van Microsoft Web Support.
Ik denk dat het betreffende sjabloon eerder in een andere versie van MS Excel gemaakt/gebruikt is of de betreffende macro is gewoon corrupt of beschadigd.
Helaas wordt er op de "Web support afdeling" geen support verleent op macro's, dit valt namelijk onder Developer support, vanwege de VBA codering.
Ga in MS Excel naar: Extra...Macro...Macro's en controleer de macro's en verbeter ze eventueel".

Nu is nog steeds mijn vraag; Als dit sjabloon in een andere versie van Excel is gemaakt, hoe kan ik er dan voor zorgen dat het sjabloon met gegevensdatabase in Excel 2003 het wel doet?

Hier ben ik weer,
De sjabloon met database heb ik op mijn werk geprobeerd (EXCEL '97) en jawel hier geen enkel probleem! Hoe moet ik nu handelen om de mogelijkheid ook op Excel 2003 te kunnen gebruiken?
Wie helpt mij hiermee?
Met vriendelijke groet, Aad:confused:

Oké mensen, in ieder geval bedankt. Ik ga mijn probleem op een ander forum voorleggen. Mocht ik het antwoord weten dan zal ik dat hier kenbaar maken.
Met vriendelijke groet, Aad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan