• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

De gegevens automatisch zoeken op database bij het selecteren van dropdown lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leo22

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2010
Ik zit al een tijd vast en ik kom er niet uit met formules die ervoor zorgen dat de gegevens automatisch op de database worden gezocht. En misschien kan iemand mij helpen.

De file bestaat uit 3 tabbladen: tabblad 1 (berekening) waarin ik gegevens kan selecteren vanuit
dropdown menu/vervolgkeuzelijst. De tabblad2 (gegevens) waarin de gegevens die ik nodig heb in tabblad
1 staan. En het tabblad 3 (prijslijst) hierin staan prijzen van verschillende diensten.
Mijn vraag is hoe ik op tabblad 1 ná het aanvinken met dropdrown menu bij het product de vermogen en status 1 t/m2 automatisch laten invullen, en bij het kiezen tussen dienst 1/tm 3 de prijs automatisch weergeven op kolom B10 en bij onderhoud moet gekozen worden tussen YES/NO bij YES de prijs automatisch invullen en bij NO niets. Bij de Ringstelsel moet keus gemaakt worden van reisafstand (0-15km, 15-30km etc) na de keuze moet de reiskostprijs automatisch weergeven.
Ik ben erg benieuwd of iemand mij verder wil en kan helpen. Alvast bedankt.

Zie bijlage, dubbelcheck wel of alle mogelijke combinaties correct worden berekend.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi WHER,

Hartikke bedankt het werkt perfect en dat is precies wat ik wilde en ik ben erg blij mee. Maar kun je me misschien uitleggen hoe je dat gedaan hebt zodat ik in de toekomst zelf ook kan doen? Nogmaals bedankt WHER:thumb:

Laatst bewerkt:
Hallo Leo22,

Kun je specifiek aanduiden met welke stap/formule je problemen hebt, de formules zijn allemaal "index-match" combinaties, of "index-vergelijken" in het nederlands. Deze zouden trouwens allemaal evengoed als "vlookup" of "vert.zoeken" formule kunnen geschreven worden, zie geupdated bestand in post #2.

Hallo WHER ,
Ik weet het al hoe het moet, heel erg bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan