• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

De goedkoopste selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

fozziebear

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Goedenmiddag heb een vraag. Als bijlage een overzicht van tarieven voor bepaalde havens. Hoe kan ik op een hele simpele manier de goedkoopste laten "high liten"?
er moet altijd tussen hetzij 20DC 40DC of 40HC vergeleken worden van dezelfde modus a b of c enz.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrepen heb moet per kolom de laagste waarde geaccentueerd worden. Dit kan met voorwaardelijke opmaak gerealiseerd worden. In de bijlage heb ik dit als voorbeeld bij een aantal kolommen ingesteld.

Rebmog

Bijlagen

je hebt per soort 3 kolommen
20DC 40DC 40HC

wat ik wil zien is dat er per soort de goedkoopste gevonden wordt kan dit?
Vast hartelijk bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo beter? Het valt me wel op dat het laagste bedrag altijd in de catergorie 20DC valt.

Rebmog

Bijlagen

Sorry voor de late reactie. Teruglezwende sdenk ik dat ik het wat krom heb neer gezegd ik wil dus per haven bijv Chiwan wetemn welke de goedkoopste 20DC welke de goedkoopste
Does this make any sence?

Kan ook zonder de hulpkolom:
Code:
=AND(C11=MIN($C11:$AG11);C11>0)

Laatst bewerkt:
Als de vraag nu goed begrijp wil je nu per haven de goedkoopste per de categorie 20DC, 40DC en 60DC. Voor de eerste categorie heb ik als formule gebruikt voor de voorwaardelijke opmaak:
Code:
=C11=MIN($C11;$G11;$K11;$O11;$S11;$W11;$AA11;$AE11)

Ik heb dat voor de categorieën 20DC en 40DC in bijgaand bestand alvast voor je ingesteld.

Rebmog

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan