de grootte van Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

gitana

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2005
Berichten
441
Hoi, ik heb misschien een stomme vraag: hoe groot is de map van windows???
Ik zal uitleggen waarom ik het vraag. Volgens mij is er iets goed mis met mijn p.c.
Ben op nucia in behandeling, want er waren div. trojans op mijn p.c. aanwezig.
wat er precies is gebeurd weet ik ook niet, want ik dacht dat ik goed beveiligd was, met div. progjes, maar b.v. Boclean was plots uitgeschakeld, daarom had ik het ook niet meteen in de gaten, die trojans. Maar toevallig keek ik in de map van Windows en zie daar toch een hele lange rij staan: uninstall etc. Volgens mij hoort dit niet. Toen ik op de map windows klikte en eigenschappen aanklikte ging het lopen naar honderden mappen en bestanden. ik heb meteen gestopt, dus geen idee hoe groot die map is, maar volgens mij is het goed mis.
Daarom ben ik erg nieuwsgierig: hoe groot is de map windows normaal ongeveer??:shocked:
 
Je bedoelt mappen met een naam als "$NtUninstallKB938464$"?
Dat is van de updates van Windows (als je dus een update ongedaan wilt maken)

En de grootte van de Windows (XP) map varieert, ergens tussen de 2Gb en 5 Gb is redelijk normaal.
 
Bedankt voor je reactie! Ja, ik bedoel inderdaad zo'n mappen. maar zijn dat er dan zoveel???
En waarom staan ze dan niet in 1 map b.v.??
Dus is dat normaal??
Bij mij staan er wel hele rijen met zulke mappen.
ik kan me niet herinneren , dat dat eerst ook zo was.:shocked:
 
Hoi maestro12, ik om er nog ff op terug. Ik heb gekeken, en bij mij is de map bijna 6 Gb groot. Wat de uninstallers betreft: Er staan 5223 bestanden in, in 430 mappen, die zijn samen 0,99 Gb. Is dat normaal?? Ik vond het maar irritant en heb er een map voor aangemaakt en ze allemaal erin gezet. ( gewoon in windows dus) Kan hopelijk geen kwaad.
 
Als je niet de intentie hebt om een Windows update ongedaan te maken mogen ze zelfs weg. Ik doe dat met enige regelmaat, dan blijft de Windows map een beetje in toom.

Die 6Gb kan ongeveer wel kloppen, mijn Windows map is bijna 5 Gb, maar die is bijna schoon van de update bestanden. (6Gb- 0,99Gb = 5 Gb)

Als je na het verplaatsen van de update bestanden geen foutmeldingen krijgt bij het opstarten weet je 99,99% zeker dat de bestanden weg kunnen.
 
Bedankt voor deze tip. Ja, het was me een rommeltje, daarom heb ik alles in een map gezet. Misschien ga ik het dan ook wel verwijderen, eerst ff kijken na de opstart, wat hij doet.Maar dat kan dus gewoon??
Ik dacht al dat er wat goed fout zat op mijn p.c. Maar heb net gehoord op Nucia, dat mijn logje schoon is. Ben ik weer blij gemaakt en dat op kerstavond.:thumb:
Ik wens je dan ook fijne feestdagen toe en bedankt voor de reacties / uitleg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan