De harde schijf die aangeeft dat die leeg is, maar dat is de schijf niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

xclipse

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2012
Hoi,

Ik heb een probleem met de pc die ik nogal raar vind. Ik weet eerlijk gezegd niet waar ik deze vraag moet stellen. Ik denk hier vanwege mijn harde schijf die stuk is maar ook weer niet. Ik probeer zo goed en gedetaileerd uit te leggen wat er aan de hand is.

Het begon allemaal gisteren middag toen ik microsoft sequrity essentials liet scannen. Het vondt 1 bedreiging. Toen ik dus op "opschonen" klikte kreeg ik eerst heel veel(heb ze niet geteld) meldingen dat er een harde schijf ontbreekt. Daarna een aantal meldingen dat het RAM geheugen er ook niet was. Daarna kwam er een pop-up dat ik die moest klikken om het te herstellen. Die was dus fake. Ondanks dat ik een leek ben wat computers betreft vertrouwde ik het niet. Daarna kwam de grote schok. Alle programma's inclusief de snelkoppelingen op het bureaublad, mijn favorieten, mijn computer inclusief de harde schijf(C) waren allemaal weg. De harde shijf was overigens leeg niet weg. Ik was dus best geschrokken en wist nie wat ik moest doen. Dus eerst probeerde ik het op internet te zoeken maar goed het icoontje voor de browser was dus ook weg.

Gelukkig kon ik via zoeken mijn computer vinden en via dat het internet op. Daar downloade ik avg en liet ik de pc nog een keer scannen. Die vondt weer 1 bedreiging(helaas niet opgelet hoe het heette, in het vervolg mocht ik weer een virus trojan vinden zou ik de naam opschrijven) weer de pc daarna opgestart en nog steeds een lege pc daarna. Hoewel tijdens het scannen scande avg wel mappen/ bestanden die ik niet kan zien op de C schijf. Toen bedacht ik misschien een systeem herstel, dus terugzetten naar een punt voor dit allemaal gebeurde, maar goed als iemand die daar normaal niet aan denkt blijk ik ook dus geen vorige versies te hebben en ik heb ook geen backups. Dus heb ik wel wat dingen geleerd zoals herstelpunten maken en backups voor de toekomst zodra hopelijk dit allemaal weer gefixed is. Ik wil eerlijk gezegd niet windows opnieuw installeren en formatteren omdat er een aantal documenten en bestanden opstaan waarvan ik dus geen backup van heb en kwijt willen raken. Dus alleen als een last resort laten we maar zeggen. Nog wat zoeken naar bv de bestanden en mappen via zoeken leverd niks op omdat ik altijd bij de C schijf komt die dus aangeeft dat die leeg is. Kan dus nergens bijkomen.

Hebben mensen weleens van dit probleem gehoord? Of een dergelijk probleem? Of weet iemand hoe ik dus alles weer kan terug krijgen voor dit allemaal gebeurde? Ik hoop dat mensen mij kunnen helpen voordat ik de pc ga formatteren en opnieuw installeren.

Bedankt

nog een vraagje. mocht ik de pc opnieuw installeren met windows(dus niet formatteren) ben ik dan alsnog al mijn bestanden kwijt?

Laatst bewerkt:
Dag xclipse , ik heb zo een vermoeden dat je computer besmet is met rogueware in de vorm van valse analyse software zoals dit hier of dit

Laatst bewerkt:
Als je je pc opnieuw installeerd, (zonder formatteren ) krijg je een map op C met de benaming C:\Winows.old.
Daar kun je normaliter alles terugvinden.
Ik zou het anders doen, ( als je bestanden belangrijk zijn ) schijf eruit en aan een andere computer hangen. De bestanden veiligstellen voordat je opnieuw installeerd.

Als je je pc opnieuw installeerd, (zonder formatteren ) krijg je een map op C met de benaming C:\Winows.old.
Daar kun je normaliter alles terugvinden.

Het probleem van xclipse kan met de nodige hulp opgelost worden zonder herinstallatie.

Computer opstarten in veilige modus.
Controleren of Internet Explorer geen verbinding maakt met een proxyserver.
Mbam MalwareBytes een scan laten uitvoeren.
De bedoeling van rogueware is om de software te kopen , en wie betaalt is zijn geld kwijt en is het probleem nog niet opgelost.

Laatst bewerkt:
Hoi allen,

uiteindelijk de computer helemaal opnieuw geinstalleerd, alle belangrijke dingen met hulp naar een andere oudere pc geplaatst. Nu werkt ie helemaal prima weer. Mbam malwarebytes op de pc geinstalleerd. Het is een goede antivirus. Microsoft security essentials neem ik niet meer, omdat daar de problemen door kwamen.

Iedereen bedankt die mij advies heeft gegeven

Dat is precies wat ik heb nou!! Op dit moment dus!!
Ik vertrouwde het niet helemaal, en toen heb ik het opgezocht en toen kwam ik hier uit... AVG anti-virus scan is op dit moment mijn computer aan het scannen...En inderdaad: Al mijn bestanden zijn ''weg'' maar AVG scant ze nog wel..Dus echt weg zijn ze niet..Maar het virus is op dit moment nog wel op mijn computer, want het blijft maar foutmeldingen weergeven en ook dat RAM geheugen niet meer werk en dat er iets mis is met de harde schijf.. Ik heb trouwens WEL een back-up van mijn bestanden..Ik hoop dat het werk en dat mijn computer weer ''normaal'' word!

In dat geval is het niet zo moeilijk toch......
Formatteren en een frisse installatie:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan