De hardware kan niet worden geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcozelf

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Hallo,

Ik heb een nieuwe HD aangesloten. Deze wordt wel als nieuwe hardware herkend, echter niet geinstalleerd:

Eerst lijkt het op het stuurprogramma wordt bijgewerkt, echter krijg ik dan onderstaande melding.

Ik krijg de volgende melding: (in de wizard updates voor hardware)
"Deze hardware kan niet worden geinstalleerd
Er is een probleem met de installatie van deze hardware:
ST320620A (is de naam van de Seagate 320GB HD lijkt me zo)
Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat.
De gegevens zijn ongeldig.

In de bios staat overigens de ene HD als master en de andere als slave, dit lijkt mij toch goed?

Verder zijn alle windows updates uitgevoerd.

Iemand enig idee?

Bedankt vast,
Remco

Bijlagen

• herkend.JPG
    herkend.JPG
    38,5 KB · Weergaven: 55
  • herkend2.JPG
    herkend2.JPG
    30,7 KB · Weergaven: 47
  • herkend3.jpg
    herkend3.jpg
    90,3 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Bij mijn weten moet je eerst de schijf partitioneren en formatteren.
Hij komt niet kant en klaar uit de winkel.

Bij mijn weten moet je eerst de schijf partitioneren en formatteren.
Hij komt niet kant en klaar uit de winkel.

Dat lijkt mij ook, echter moet dit toch ook in windows gebeuren? En als ik in windows de schijf niet zie lukt me dat ook niet.

Wat ik me nu bedenk, als ik overige hardware aan wil sluiten, krijg ik dezelfde melding.
Bijvoorbeeld, een bluetooth stick via de usb of een telefoon aansluiten via de usb.

xp of vista?

aan de schermpjes te zijn zou ik zeggen xp.
ga eens naar het pictogram deze computer klik er met de rechter muisknop op en ga naar beheren.
dan klik je op het icoon schijfbeheer.

nu kan je zien of de schijf wel geactiveerd is in windows.
een harde schijf heb ik nog nooit moeten instaleren.
wel meestal activeren en formateren.

Inderdaad XP.

Helaas staat ie niet bij schijfbeheer. Ik zal nog een screenshot toevoegen.

hoe is deze aangesloten?
via ide of sata?

als het via ide is moet je een jumper op de eerste hdd zetten op master en op e tweede als slave.

ook kun je proberen om hem even inplaats van je cdrom aan te sluiten om te kijken of ie dan wel herkend wordt.

voor een normale hdd hoef je geen drivers te instaleren.
mischien even verwijderen en opnieuw erin zetten zonder verder iets te doen.

volgens mij via ide. Maar in de bios staat de eerste (originele) HD als master en de tweede (nieuwe) als slave. Als het hier zo staat, kan ik dan niet vanuit gaan dat dit master/slave goed ingesteld is?

Het aansluiten in plaats van cd rom of gewoon verwijderen heeft ook geen resultaat

ok wat anders

heb je de hdd op de kabel van de cd rom geprobeerd als slave en cdrom als master?

mischien helpt het ook als je de kabel volgorde goed doet eerste aansluiting master 2e slave.

als dit niet werkt probeer dan eens de schijf als master te zetten en de andere hdd even los te koppelen.
zodat je een nieuwe instal kan doen van windows.
als dit ook niet werkt zou ik zeggen dat de hdd niet goed is

Zaterdag heb ik de tweede HDD weer verwijderd, en de oude kabel (ieder uiteinde 1 aansluiting) weer aangesloten op de orignele HDD en moederbord.
Echter had dit nu als gevolg dat m'n pc niet meer opstartte en om de BOOT CD vroeg. (op zich al een vreemd verhaal, wellicht kabel defect?) Dus de andere kabel weer gebruikt en vervolgens kreeg ik wederom dezelfde melding.
Ook na het invoeren van de BOOT cd wilde de pc niet opstarten.

Heb dus nu een PC die niet meer op wil starten:mad:.

Iemand een idee wat nu te doen?

Verder is de nieuwe HDD wel gewoon goed. Ik heb deze nog getest in een andere pc waar deze wel werkte en herkend werd door XP.

PS heb er bewust zaterdag bij gezet, ivm ik ook AVG gebruik en deze zondag met een update kwam waarbij de kans bestaat dat ook een min of meer soort gelijk probleem kan ontstaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan