de hd werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

elmo3000

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
ik had nog een oude pc met win98 als besturingssysteem. en wou daar xp op hebben. ik had win98 niet ge-uninstald, maar de hd meteen aan mijn andere pc gehangen en de schijf zo geformatteerd en opnieuw partities ingedeeld en die ook weer geformatteerd, daarna stations letters en volume namen ingevuld. ( de stations letters staan wel op naam van mijn nieuwe pc met de namen E,F,G).
en daarna E ( primare partitie ) op active gezet en daarna de hd weer in mijn andere pc gezet.
nu is het probleem dat mijn andere pc de scjijf niet meer kan vinden, ook niet in de bios, de kabels zijn goed aan gesloten, en de hd is weer in gesteld op master.
maar toch ziet mijn oude pc de cd-rom als mater, en de cd-rom brander als secundarie master.
en na een aantal keer wat andere instellingen geprobeert te hebben en ook de brander even los heb gehaald werkte die nog steeds niet, dus was ik weer bij begin af, en nu ik de pc wil op starten met de normale instellingen ( ook de brander weer aan gesloten ) start die helemaal niet meer op maar piept nu alleen iedere seconde,zelfs het beeldscherm komt niet van standby, dus zelfs de lijst van hardware waar ik de schijf niet kon vinden wordt niet meer weer gegeven.

zoals je merkt heb ik een probleem:evil: :p

toen je die schijf in je andere pc hebt gehangen heb je dat waarschijnlijk als slave gedaan, nu moet je dat weer naar master zetten uiteraard:), heb je dit al gedaan?

nee, er is nog niks op de schijf geinstalleerd, alleen geformateerd en opnieuw partities ingedeeld en nieuwe stations namen en letters., en de primary partitie is op actief gezet. voor de rest staat er alleen een uitgebreide partitie en een logisch station op.

maar als ik het goed begrijp, vind geen 1 van de pc's nog de harde schijf?

jahwel, als ik de schijf die ik geformateerd heb op mijn nieuwe pc aan sluit als slave kan ik hem gewoon openen en gebruiken.
En op de schijf is er nog een instelling die "cable select" heet ( wat je kan instellen met de jumpers. master,slave, cable select) maar zou niet weten waar het voor dient, en de orgineele instelling was master, maar daar werkt die niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan