Vastenzeker
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 jun 2022
Wie kan er voor mij iets bedenken om te gebruiken voor mijn clubje om resultaten te berekenen en te rangschikken?
Per kwartaal kan een lid 27 partijen spelen. Wij spelen 3 kwartalen per jaar.
De speeldatums zijn van te voren vastgesteld.
Om mee te mogen dingen naar een finaleplaats (5 spelers per gespeeld kwartaal) wordt er gekeken naar de 9 hoogste score van de eerste 12 gespeelde partijen.
Een partij eindigt op 13 punten vóór en een aantal punten tegen.
Ook kan een partij welke de tijdslimiet heeft bereikt, gelijk eindigen bv 11-11 of eindigen met 10-3
Wij hebben 3 kwartalen per jaar (2 zomermaanden, juli en augustus en december doen niet mee)
Per kwartaal moeten er 5 spelers worden geklasseerd.
Aan het eind van een speelseizoen zijn er dus 15 geklasseerde spelers.
Om de finale wedstrijden te kunnen spelen zijn er totaal 16 spelers nodig.
De 16e speler is degene die het hoogst heeft gescoord over het gehele speelseizoen.
Deze wordt dan bijgevoegd. Ook moeten er nog 4 reserves worden gekozen.
Hierbij moet ook worden gekeken naar de jaar resultaten overall.
De vraag is nu, hoe kan ik per lid over 1 kwartaal zijn of haar beste 9 van de eerste 12 partijen eruit halen om in een finale overzicht te stoppen?
Bij het 2e kwartaal moeten de leden, welke reeds zijn geklasseerd voor het 1e kwartaal, uiteraard niet meer worden vermeld.
Zelfde geldt voor het 3e en laatste kwartaal.
In de bijlage staat ook nog wat tekst ter verduidelijking.
Per kwartaal kan een lid 27 partijen spelen. Wij spelen 3 kwartalen per jaar.
De speeldatums zijn van te voren vastgesteld.
Om mee te mogen dingen naar een finaleplaats (5 spelers per gespeeld kwartaal) wordt er gekeken naar de 9 hoogste score van de eerste 12 gespeelde partijen.
Een partij eindigt op 13 punten vóór en een aantal punten tegen.
Ook kan een partij welke de tijdslimiet heeft bereikt, gelijk eindigen bv 11-11 of eindigen met 10-3
Wij hebben 3 kwartalen per jaar (2 zomermaanden, juli en augustus en december doen niet mee)
Per kwartaal moeten er 5 spelers worden geklasseerd.
Aan het eind van een speelseizoen zijn er dus 15 geklasseerde spelers.
Om de finale wedstrijden te kunnen spelen zijn er totaal 16 spelers nodig.
De 16e speler is degene die het hoogst heeft gescoord over het gehele speelseizoen.
Deze wordt dan bijgevoegd. Ook moeten er nog 4 reserves worden gekozen.
Hierbij moet ook worden gekeken naar de jaar resultaten overall.
De vraag is nu, hoe kan ik per lid over 1 kwartaal zijn of haar beste 9 van de eerste 12 partijen eruit halen om in een finale overzicht te stoppen?
Bij het 2e kwartaal moeten de leden, welke reeds zijn geklasseerd voor het 1e kwartaal, uiteraard niet meer worden vermeld.
Zelfde geldt voor het 3e en laatste kwartaal.
In de bijlage staat ook nog wat tekst ter verduidelijking.