Ik ben op zoek geweest naar SSD schijven, en stel vast dat er enorme prijsverschillen bestaan, afhankelijk van snelheden, maar ook op gebied van merknaam. ik ga me beperken tot de site ******* *****, maar de prijzen lopen overal uiteen.
De schijven die ik zoek moeten voldoende ruimte bieden om de laptop te laten werken (ik reserveer dan ca 80Gb voor het systeem). Wanneer ik bij kingston filter op SSD van 180GB kom ik uit bij relatief snelle schijven, maar vrij duur. Kijk ik naar hun schijven van 240GB dan zie ik dat deze veel minder duur zijn. Dit is oudere technologie en minder snel (450 tot 500mb/s vs 500 tot 530mb/s).
Nu vraag ik me af of die extra snelheid de prijsverschillen kunnen rechtvaardigen. Want ik geloof niet dat er ook maar 1 computer op aarde te vinden is die deze snelheden optimaal kan benutten.
Graag had ik hier over wat meningen gelezen.
240 GB van Kingston kosten op deze site 116 tot 137 euro bij centralpoint
180 GB van kingston kosten op deze site 138 tot 155 euro bij centralpoint
De schijven die ik zoek moeten voldoende ruimte bieden om de laptop te laten werken (ik reserveer dan ca 80Gb voor het systeem). Wanneer ik bij kingston filter op SSD van 180GB kom ik uit bij relatief snelle schijven, maar vrij duur. Kijk ik naar hun schijven van 240GB dan zie ik dat deze veel minder duur zijn. Dit is oudere technologie en minder snel (450 tot 500mb/s vs 500 tot 530mb/s).
Nu vraag ik me af of die extra snelheid de prijsverschillen kunnen rechtvaardigen. Want ik geloof niet dat er ook maar 1 computer op aarde te vinden is die deze snelheden optimaal kan benutten.
Graag had ik hier over wat meningen gelezen.
240 GB van Kingston kosten op deze site 116 tot 137 euro bij centralpoint
180 GB van kingston kosten op deze site 138 tot 155 euro bij centralpoint