• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

De inhoud van twee excel-bestanden vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Berichten
1.252
Ik beheer een groep binnen Facebook. Je kunt niet zien wie de groep heeft verlaten of wie er is bij gekomen. Er zijn wel mogelijkheden om ledenlijsten te exporteren naar een Excel-bestand, maar dan moet je handmatig gaan vergelijken. Zijn er mogelijkheden om de inhoud van de bestanden te vergelijken en dat de verschillen zichtbaar worden?
 
Vast wel. Maar om aan te geven hoe je dat zou kunnen doen kun je beter een voorbeeld document plaatsen. Liefst zelfs 2, dus waarin dan de verschillen tussen oude en nieuwe situatie duidelijk moet worden.
 
Dan moet ik even een gefingeerde maken met het oog op privacy. Wordt vervolgd.
 
Probeer dit eens. Map1.xlsm is de hoofdmap met de oude informatie in Blad1. Map2.xlsx is de map met de nieuwe informatie in Blad1. Map1.xlsm bevat op de code voor het vergelijken. Pas daarin eerst de informatie achter de variabele NieuweMap aan.
Ga dan naar het blad Wijzigingen en druk op de knop Vergelijk.

Bekijk bijlage Map1.xlsm
Bekijk bijlage Map2.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Pas daarin eerst de informatie achter de variabele NieuweMap aan.

Dit is mij niet duidelijk. Ik moet de informatie uit map 2 kopiëren naar map 1 (denk ik), maar waar plaats ik de informatie?

Verder: als ik op de button "Vergelijk" klik krijg ik een foutmelding omdat er wordt verwezen naar een map, die bij jou lokaal zal staan: p:\Helpmij\Het Hof\Map2.xlsx. Waar kan ik de formule aanpassen?
 
Het is geen formule. Het geheel zit in 1 VBA functie in een Module. Daar moet je de aanpassing doen zoals ik zei.

Tevens hoef je niks te kopiëren, dat doet de functie ook.
 
Dat gaat mij een stap te snel. Waar kan ik een VBA-functie in een module vinden?
 
Als je nog nooit wat met VBA hebt gedaan gaat het lastig worden vrees ik omdat de code is gebaseerd op de test documenten die je plaatste en deze zal moeten worden overgenomen en aangepast naar de officiële situatie. Maar goed. Als je in Excel op de toetscombinatie Alt-F11 drukt kom je in de VBA editor. Vervolgens dubbelklik je op Module (Waar de pijl naar wijst) en zit je in de juiste sectie.

HetHof.jpg
 
Maar dat lukt wel om daarin te komen, al was het alleen al via Foutopsporing. Maar is de bestandslokatie het enige dat ik daar moet wijzigen?
 
Dat wat achter Nieuwe map = staat moet je aanpassen aan je eigen situatie.
 
Dan ben ik er toch uitgekomen! :)

Dank je wel!!!! :thumb:
 
Ok dan :)
De code is sumier gedocumenteerd, maar wellicht dat je er wat aan hebt.
 
Zeker. Slechts één aanpassing en een handleidinkje schrijven voor de volgende vergelijking, dat is alles.
 
Natuurlijk ook even controleren of het wel doet wat je vroeg ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan