• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

de input van twee dezelfde excel-bestanden samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesfilius

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Twee mensen maaien het gras op verschillende adressen. Ze gebruiken ieder een eigen (identiek) excel-bestand om de maaibeurten bij te houden. Aan het eind van een periode moet er afgerekend worden en wil ik het totaal aantal maaibeurten weten. Ik wil hiervoor de beide excelbestanden samenvoegen tot één bestand waarin ik dan de totalen kan weergeven.

De excelbestanden hebben in de kolommen de adressen en in de rijen de weeknummers. In de betreffende cel wordt de datum van de maaibeurt opgenomen. Het gegeven in een cel is dus altijd uniek en komt niet voor in dezelfde cel in het andere bestand (er wordt niet twee keer in dezelfde week gemaaid).

Het is natuurlijk een heel eenvoudig bestand en het is ook simpel om alles even handmatig te tellen. Maar het gaat mij vooral ook om het principe van het kunnen samenvoegen van dit soort bestanden.

Groeten,
Kees

Edit: dit was te simpel. Zie volgende post.

Je opent beide bestanden, kopieert de inhoud van 1 van de 2 bestanden en plakt dit onder de inhoud van het andere bestand, die je vervolgens opslaat onder een "totaal andere" ;) naam.

Als dit te simpel is: plaats even een voorbeeldbestandje.

Laatst bewerkt:
Je maakt een nieuw bestand, kopieert daarin de bladen van de originele bestanden, vervolgens ga je naar het werkblad waarin de totalen moeten komen, tabblad Gegevens - Samenvoegen - voeg de bereiken toe van de gegevens die je hebt gekopieerd uit de originele bestanden, vink aan zowel bovenste rij als linkerkolom en kies OK.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan