de-installeren van software

Status
Niet open voor verdere reacties.

marionneke

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Wanneer ik via configuratiescherm/software wil bekijken welke software op mijn pc is geinstalleerd, krijg ik de melding dat er geen programma's zijn geinstalleerd op mijn pc. Dit klopt niet, mijn pc staat vol met software en dient vind ik wat dat betreft opgeschoond te worden. Maar dat kan dus niet.
Wie heeft enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen?

Naast die melding krijg ik ook een error. Ik heb hiervan een screenshot gemaakt en die is als bijlage bijgevoegd.

Wie kan mij helpen!!!

Marion

Bijlagen

• software.jpg
    software.jpg
    87,3 KB · Weergaven: 61
omdat...

-dit advies er nog niet was toen ik de andere problemen ging plaatsen.
-Ik reeds enkele weken/zo niet maanden met dit probleem zit, en die andere veel later kwamen.
-Ik niet het idee heb/had dat de oroblemen met elkaar te maken hebben.
-Mijn pc zeer regelmatig zeer grondig door Mcafee onderhanden wordt genomen.
-Mcafee zeer regelmatig wordt geupdate en geupgrade.
-Op mijn pc een V-shield is geinstalleerd. Dus alle binnenkomende bestanden worden altijd gecontroleerd op virussen.

Dus ik geloof niet dat het een virus is...

Ook met een actuele vrisscanner heb je nog geen 100% zekerheid. Bovensdien wordt spyware niet tegen gehouden door een antivirusprogramma.

Hoi Chrisgeerink. Ik heb al mijn schijven laten scannen door housecall, maar er is niets gevonden.

Ik ga eens kijken wat dat spybot voor iets is...

spybot

Ik heb spybot naar vanalles en nog wat laten zoeken (cookies en spyware en weet ik veel wat hij nog meer vond.) Alles heb ik laten repareren. Maar ik merk geen verschil m.b.t. het hier genoemde probleem. Zelfs niet na rebooten. Helaas, dus ik vrees dat ik (we hopelijk) naar andere oplossingen zal moeten zoeken.

M.

Nogmaals korte samenvatting van het probleem:

Ik ga via verkenner naar deze computer/configuratiescherm/software

Momenteel geinstalleerde programma's:

in wit scherm waar normaal gesproken de geinstalleerde programma's staan die je van daaruit kunt verwijderen e.d. staat:

Er zijn geen programma's geinstalleerd op deze computer.

In een grijs venstertje dat tegelijk naar voren komt staat:

An unexpected error occurred.
Klasse is niet geregistreerd
res://appwiz.cpl/listbox.htc
Line: 225

google

Wanneer ik via iemand een virus in mijn mailbox krijg. (die ik niet open, omdat ik immers daarop alert wordt gemaakt door Vshield) stel ik de ander op de hoogte van het virus. Via Google zoek ik dan meestal wat informatie over het virus, en die info stuur ik dan door.

Nu dacht ik... laat ik eens kijken of google iets vindt op die error die ik kreeg.

En ja hoor. Op http://searchwin2000.techtarget.com/tip/1,289483,sid1_gci825013,00.html krijg ik info erover. Maar het is in het engels en daarom kom ik er niet goed uit... (conversatieengels ok, maar als ze met termen en vaktaal gaan smijten...) Ik zal het hieronder typen en dan erbij aangeven wat ik er niet van begrijp. Misschien dat jullie er meer verstand van hebben (weet ik wel zeker eigenlijk.)
M

--
Fix a corrupt Add/Remove Programs panel

Serdar Yegulalp
22 May 2002, Rating 2.98 (out of 5)

The Add/Remove Programs Panel in Windows 2000 depends on a number of components and Registry entries to display correctly. Some programs, when installed or removed, may damage these components and cause the Add/Remove Programs Panel to display incorrectly or not at all.

Here are some of the errors that may appear if the panel is damaged:

An unexpected error occurred. Class not registered
res://appwiz.cpl/listbox.htc
Line:225

--> Deze bovenstaande error krijg ik dus ook

Object doesn't support this property or method res://appwiz.cpl/default.hta
Line: 75

If you see either of these errors, chances are the problem involves the APPWIZ.CPL component, which is invoked by the panel. If this component is damaged or missing, you will get the above error, but what's more likely is that it's simply become unregistered. To fix this, fire up a command prompt by typing CMD, and at the command prompt type REGSVR32 APPWIZ.CPL.

--> ik begrijp dat ik ergens die dikgedrukte woorden moet typen... maar wat is command prompt?

If this doesn't work, check to see if the APPWIZ.CPL component is missing.

--> hoe kan ik zien dat die appwiz.cpl er niet is? Ik heb via startknop/zoeken naar die appwiz.cpl gezocht en die staat wel op mijn c schijf...

If it is, try running SFC (System File Checker) with the /SCANNOW option (i.e., type SFC /SCANNOW). You may be asked to provide the Windows 2000 CD-ROM.

If this also doesn't work, you can run an in-place upgrade from the Windows 2000 CD-ROM -- insert the CD-ROM, and select "Upgrade to Windows 2000."

Oh het eerste stukje, daar ben ik al uit... startknop en dan uitvoeren kiezen (vriend lief gebeld...)

die text ingetypt en dan krijg ik de melding DllRegisterServer in Appwiz.cpl Succeeded

Nu ga ik even kijken of er verbetering is gekomen in het software scherm van configuratiescherm...

error weg. probleem is er nog.

Ik heb via de prompt (startknop/uitvoeren) die handeling gedaan zoals ik net beschreef. Het probleem was er nog daarna. Toen heb ik de pc opnieuw opgestart. Daarna was in configuratiescherm/software de genoemde error weg.
Helaas blijft het daar ok bij. Want het software venster geeft nog steeds aan dat er geen software is geinstalleerd op de computer. Dus ik kan nog steeds niets doen met de geinstalleerde software op mijn pc (de-installeren of repareren... e.d.)

Wat ik wel vreemd vind is dat er aan de rechter zijkant in het scherm een schuifbalk is. Het softwarevenster wordt geladen en de schruifvlak in die balk verschuift alsof er een hele rij softwarecomponenten in het grote witte vlak wordt neergezet waar tussen moet worden gescrolt om bij de juiste software te komen (om te verwijderen e.d.) Maar het grote witte vlak blijft groot, wit en leeg (op de mededeling dat er geen software is geinstalleerd na dan...) erg vaag...

Het probleem is hiermee dus nog niet verholpen...

windows installer

Hoi, ik zal je tip zomenteen proberen als mijn, drastische methode niet heeft gewerkt.

Ik wilde met de windows 2000 cd windows upgraden.
Maar kreeg de melding dat hij niet van servicepack 3 naar 2 wilde terug-upgraden. Dus heb ik 3 weggehaald (via verkenner uninstall nog wat.) nu ben 2 aan het upgraden (naar 2 , jeetje wat ingewikkeld...) en dan gooi ik straks 3 er weer overheen. En dan zien of de boel het nog doet (en of dat probleem is hersteld.) (En anders puin ruimen, back ups terugzetten enzo) en/of jouw idee uitproberen.

M

YES het werkt

Het upgraden van windows 2000 was de oplossing.
Wel erg drastisch en omslachtig, maar gelukkig allemaal goed gegaan.
Erg blij ben ik nu... want ik kan nu een hoop rommel van mijn pc verwijderen via configuratiescherm/software. Bovendien werken mijn adressenboek in Outlook express weer (en mijn cd/DVD speler speelt ook weer DVD's...)
Nu nog een goede muisdriver vinden om mijn scrollweel aan de praat te krijgen en ik ben helemaal gelukkig.
:-) :-) :-)

Allemaal heel erg bedankt voor de tips.

M

Nu dat je verder kunt gaan op "een schone lei",zou ik
aanraden een prog te installeren zoals,b.v.,Ashampoo
Uninstaller Suite.Gaat veel beter om met de installatie/
verwijderen van software dan de faciliteit voorhanden
bij Win2K
Bolleke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug