Ik ben bezig met het opstellen van een vragenlijst in Excel met behulp van verschillende dropdownmenu's. Daarbij wil ik de mensen die ik bevraag ook meerdere antwoorden kunnen laten geven per specifieke vraag en heb daarvoor bij elke betreffende vragen een button "voeg nog een extra antwoordregel toe" aangemaakt met daarachter een macro. Die macro kopieert de 1e antwoordregel en voegt die de regel daaronder weer toe en wist de waarde inhoud van de regel zodat de bevraagde persoon in deze nieuwe regel middels het dropdownmenu een nieuw antwoord kan kiezen.
Hoe kan ik de macro aanpassen zodat hij telkens de regel met het laatst ingevoerde antwoord kopieert ipv telkens de 1e? Loop namelijk ook tegen het probleem aan dat als je middels de macro bij de oranje antwoordregel een extra antwoordregel gaat toevoegen de macro achter de button voor de gele antwoordregel ook niet meer klopt. Wie weet raad want ik ben niet erg bekend met het programmeren van macro's in Excel.
Hoe kan ik de macro aanpassen zodat hij telkens de regel met het laatst ingevoerde antwoord kopieert ipv telkens de 1e? Loop namelijk ook tegen het probleem aan dat als je middels de macro bij de oranje antwoordregel een extra antwoordregel gaat toevoegen de macro achter de button voor de gele antwoordregel ook niet meer klopt. Wie weet raad want ik ben niet erg bekend met het programmeren van macro's in Excel.