de juiste manier van af en aansluiten externe hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

luffelen

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Na een ervaring die niet zo prettig was (250 gig) alles kwijt,wil ik nu toch wel eens weten wat de juiste manier is om je externe schijf die ik alleen voor backuppen gebruik
te gebruiken.
Als ik ga backuppen staat comp uit sluit de wd 1t aan via usb en zet spanning op de schijf
start nu comp op de schijf is nu zichtbaar met zijn drie part. en doe mijn ding
sluit comp af spanning eraf verwijder externe schijf . tot ik weer backup
Ik heb nml meegemaakt dat bij terugzetten backup van en recovery (acer) dus niet van de externe schijf maar van c: recovery
mijn externe hd bestanden verdwenen waren ra ra ?????
en een windows systeem stond toen op de externe dat was wel effe lache maar niet lang.
Doe ik dit nu goed of toch niet want het icoontje veilig verwijderen hardware
zegt en blijft zeggen kan nu niet stoppen???
Ditnaar aanleiding van toch veel problemen in dit forum met externe hd en bestanden kwijt
senior sinds 2000 dus al bijn a10 jaar en toch weer even naar help mij super

Laatst bewerkt:
Die manier mag niet zo heel veel uitmaken. Ik vind het al heel wat dat je de USB schijf aansluit en onder spanning zet vóórdat de pc is opgestart. Als ik dit doe, dan duurt het booten van Windows minstens dubbel zo lang.
Handiger is wellicht om te wachten met aanzetten van de externe harddisk totdat Windows volledig is gestart. Na enkele seconden verschijnt dan vanzelf het popupje met opties wat Windows geacht wordt te gaan doen. (Tenzij je die optie hebt uitgeschakeld) Na het maken van een backup kun je die externe harddisk afsluiten zoals je aangeeft, 'middels veilig verwijderen hardware' en als dat niet lukt wacht je gewoon totdat je machine geheel is uitgeschakeld en pas dan zet je de stroom van die externe harddisk af. Ik ben trouwens reuze benieuwd of die melding van 'bezet' zijn ook nog komt als je de disk pas aansluit nadat Windows volledig is opgestart als je probeert de schijf te verwijderen wanneer de backup is gemaakt.

bedankt gast0225 veilig hardware verwijderen werkt als je eerst opstart en daarna er spanning op zet.
maar ik zie het verband niet als er nergens geen spanning op staat is dat toch het beste
dus alle stekkers erin en gassen maar.

Ik ben het met je eens. Een oude 'wijsheid' binnen hardwaregebruik was altijd :

eerst de randapparatuur aanzetten en daarna Windows pas opstarten. Bij afsluiten andersom: eerst Windows afsluiten en daarna pas de randapparatuur. Kennelijk ligt dit bij externe hdd's anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan