De juiste onderdelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaitje123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 feb 2010
Hoi,

ik ben van plan om van de zomer een hoge rendements pc in elkaar te zetten, maar die wel betaalbaar is.
mijn vraag is of de volgende onderdelen in de juiste verhouding zijn geplaatst om in een kast in te bouwen:

CPUs Socket 775 Core 2 Quad
Core™ 2 Quad Q8300 (4x 2500 MHz)

Moederborden Socket 775
P5E3 PRO (Intel® X48)

Grafische kaarten NVIDIA GeForce GT
ENGT220/DI/1GD3(LP) (NVIDIA GeForce GT 220)

Geheugen DDR3-1333
4 GB DDR3-1333 Kit (4096 MB)

Voedingen tot 600 Watt
Pure Power BQT L7 530W (530 Watt)

Harddisks 3,5 inch SATA
1TB SATA2 (1.000 GB)

dit samen kost zon 550 euro

dvd drive is reeds aanwezig, evenals een passende case.

mocht dit onverhoeds HELEMAAL niet kloppen, schroom dan gerust niet om mij te vertellen wat ik als beste kan doen om een degelijke game pc op te leveren die redelijk betaalbaar is.

alvast bedankt!!

Heb je onderdelen grof berekend qua verbruik, je kan pieken verwachten van max. 437W
Dus de voeding is sowieso in orde.

Zoals ik de specificaties zie, zou dit alles goed met elkaar moeten werken. controleer alleen wel even op de site van de fabrikant van je moederbord, welke RAM modules zeker weten compattible zijn, dit kan je een teleurstelling voorkomen.

Verder heb je niet genoemd wat voor case je gaat gebruiken, dus of het allemaal makkelijk gaat passen kan ik niet zeggen. Maar in het ergste geval moet je alleen een grotere case kopen. (Weet namelijk niet hoe groot die videokaart is)

Over de videokaart gesproken, 2 opmerkingen:
  1. Check even bij dat moederbord of een eventuele grote graka niet over andere connectors gaat liggen waardoor je deze niet meer kan benutten
  2. Ik zou persoonlijk voor een ATI kaart gaan, een HD5870 bijvoorbeeld, maar de keuze tussen NVIDIA en ATI is wellicht persoonlijk en moet je uiteindelijk zelf maken.

Heb je onderdelen grof berekend qua verbruik, je kan pieken verwachten van max. 437W
Dus de voeding is sowieso in orde.

Zoals ik de specificaties zie, zou dit alles goed met elkaar moeten werken. controleer alleen wel even op de site van de fabrikant van je moederbord, welke RAM modules zeker weten compattible zijn, dit kan je een teleurstelling voorkomen.

Verder heb je niet genoemd wat voor case je gaat gebruiken, dus of het allemaal makkelijk gaat passen kan ik niet zeggen. Maar in het ergste geval moet je alleen een grotere case kopen. (Weet namelijk niet hoe groot die videokaart is)

Over de videokaart gesproken, 2 opmerkingen:
  1. Check even bij dat moederbord of een eventuele grote graka niet over andere connectors gaat liggen waardoor je deze niet meer kan benutten
  2. Ik zou persoonlijk voor een ATI kaart gaan, een HD5870 bijvoorbeeld, maar de keuze tussen NVIDIA en ATI is wellicht persoonlijk en moet je uiteindelijk zelf maken.

nou, zo te horen zat ik niet ver van de juiste samenstelling af. ik zal even je tips in acht nemen en wat meer onderzoek doen.
wat de case betreft. het is een bigtower, en dat leek mij groot genoeg.
waar moet ik trouwens op letten als ik zeker wil weten dat de videokaart niet in de weg gaat liggen?

nou, zo te horen zat ik niet ver van de juiste samenstelling af. ik zal even je tips in acht nemen en wat meer onderzoek doen.
wat de case betreft. het is een bigtower, en dat leek mij groot genoeg.
waar moet ik trouwens op letten als ik zeker wil weten dat de videokaart niet in de weg gaat liggen?

Ik heb het moederbord even opgezocht.
P_500.jpg

Er is te zien dat er genoeg ruimte is voor grote videokaarten, met name omdat de IDE en SATA poorten helemaal rechts op het bord zitten en ook nog eens gekanteld zijn voor zijwaarte verbinding.

Verder, als je een bigtower hebt zal dat ook wel goedzitten, waar je tegenaan kan lopen bij een te kleine kast is dat je graka tegen je hardeschijven aanduwt of zoiets dergelijks.

Ik heb de door jouw gekozen graka opgezocht, hij lijkt niet zo groot, maar ik moet zeggen dat het ook geen performance kaart is. Je zal er wellicht wel iets mee kunnen gamen, maar dan niet op hoge resolutie's met AA ingeschakeld.

Je moet voor jezelf beslissen waarvoor je je pc het meest gaat gebruiken. Is dit gamen, dan zou ik toch zeker een betere kaart aanschaffen.

Wat voor kaart dat weer moet zijn hangt van je eisen af. Wat voor spellen wil je gaan spelen? (Noem eens een paar titels) en op welke resolutie wil je gaan gamen? En ten slotte hoe belangrijk is AA voor je?

Ik heb het moederbord even opgezocht.
P_500.jpg

Er is te zien dat er genoeg ruimte is voor grote videokaarten, met name omdat de IDE en SATA poorten helemaal rechts op het bord zitten en ook nog eens gekanteld zijn voor zijwaarte verbinding.

Verder, als je een bigtower hebt zal dat ook wel goedzitten, waar je tegenaan kan lopen bij een te kleine kast is dat je graka tegen je hardeschijven aanduwt of zoiets dergelijks.

Ik heb de door jouw gekozen graka opgezocht, hij lijkt niet zo groot, maar ik moet zeggen dat het ook geen performance kaart is. Je zal er wellicht wel iets mee kunnen gamen, maar dan niet op hoge resolutie's met AA ingeschakeld.

Je moet voor jezelf beslissen waarvoor je je pc het meest gaat gebruiken. Is dit gamen, dan zou ik toch zeker een betere kaart aanschaffen.

Wat voor kaart dat weer moet zijn hangt van je eisen af. Wat voor spellen wil je gaan spelen? (Noem eens een paar titels) en op welke resolutie wil je gaan gamen? En ten slotte hoe belangrijk is AA voor je?

Wat gamen betreft ben ik van de ouderwetse arena shooters.
Quake 3/Live/CPMA (4 vergt al wat meer)
Painkiller
QuakeWorld
Warsow

Ik wil meer competitief gaan spelen en mijn ouwe pc was gesneuveld. Dus ik zoek een alternatief. Dus daarom ben ik me gaan verdiepen in het in elkaar zetten van een pc.
Als ik van je moet aannemen dat voor de spellen van vandaag de dag deze kaart geen hoge resolutie game ervaring biedt, wil ik je graag vragen mij daarover te adviseren. wat zou een beter alternatief zijn in dit geval? En gaat dat alsmede een hoop meer kosten of niet?

Tot zover alvast ontzettend bedankt voor de tips.

Kai

Compleet zinloos om nu al een pc samen te stellen die je pas over een aantal maanden wilt aanschaffen.
In die tijd is er gegarandeerd heel veel veranderd!

En, je begint nu al met het gebruik van een verkeerd moederbord/processor.
Voor nieuw koop je geen verouderd Socket 77f systeem meer!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan