De juiste plek voor mijn H50 radiator

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco282

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2006
Hallo mensen,

Ik heb de Corsair Hydro 50 besteld om wat lagere temp`s te krijgen dan de stock intel koeler en om licht te kunnen overclocken.
echter vraag ik me af wat de beste positie is.
Mijn systeem:
Cooler master 690II advanced
I950 @ 23*133 (24*133 turbo)
GTX480
3x2gb Corsair Dominator GT 2000mhz @ 8-9-8-24 ( welke niet op de juiste snelheid draait zie andere topic http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-op-XMP-profiel-draaien?p=3871433#post3871433 )
Asrock Extreme 3 X58 moederbord met 2.6 bios versie
mijn airflow ziet er zo uit.

1298793049-760.png

Waar zou ik hem kunnen plaatsen het best?

Ik heb de zelfde kast en heb de h50 ook gehad.

Destijds heb ik de 140mm boven in de behuizing verwijdert en onderin geplaatst (voor de voeding) om koude lucht van onderuit naar boven te plaatsen.
Komt ook beter uit voor je videokaart.

Daarna de radiator bovenin geplaatst op de 120mm plaats.
Koude lucht van buiten door je radiator.

Daarna heb ik 1 120mm fan er bij gehaald en deze op de oorspronkelijke 140mm plaats gemonteerd.
Warme lucht naar buiten/ geld het zelfde voor de fan achter in de kast

Dus
Onderin en onder voor => koude lucht naar binnen.
Boven achter en achter in de behuizing koude lucht naar buiten.

Radiator koude lucht door naar binnen

Ik heb de zelfde kast en heb de h50 ook gehad.

Destijds heb ik de 140mm boven in de behuizing verwijdert en onderin geplaatst (voor de voeding) om koude lucht van onderuit naar boven te plaatsen.
Komt ook beter uit voor je videokaart.

Daarna de radiator bovenin geplaatst op de 120mm plaats.
Koude lucht van buiten door je radiator.

Daarna heb ik 1 120mm fan er bij gehaald en deze op de oorspronkelijke 140mm plaats gemonteerd.
Warme lucht naar buiten/ geld het zelfde voor de fan achter in de kast

Dus
Onderin en onder voor => koude lucht naar binnen.
Boven achter en achter in de behuizing koude lucht naar buiten.

Radiator koude lucht door naar binnen

hmm maar krijg je dan geen roterend effect? dat de lucht die naar boven gezogen word door die andere weer erin geblazen word? omdat het stof filter niet mega veel lucht doorlaat blijft t daar hangen denk ik.

ik denk dat het beste is van achterkant naar binnen te laten blazen door 2 fans right?

Het slimste is altijd om de lucht door je radiator naar buiten te laten blazen, anders blaas je namelijk warme lucht in je kast met als gevolg dat het in de kast steeds warmer zal worden en ook de H50 weinig prestatiewinst zal boeken.
verder is de plaatsing afhankelijk van de ruimte die de radiator inneemt & de ruimte die je in je kast overhebt.
volgens mij is de beste positie vlak onder de fan aan de bovenkant en dan die fan naar buiten te laten blazen.

Corsair adviseert zelf van buiten naar binnen te blazen

Een roterend effect maakt niets uit aangezien je geen normale luchtkoeler meer hebt op je cpu. Je creerd nu een Flow van voor onder, naar achter boven.

Als je van binnen naar buiten blaast. zuig je de warme lucht van je kast door de radiator. Je wilt juist zo koud mogenlijke lucht hebben..voor de beste koel prestatie dus van buiten naar binnen.
Klinkt krom, maar koelt het best.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan