De Juiste RAM

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berkelium

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2015
Hallo iedereen,

Dit is mijn eerste keer op het helpmij forum, excuses voor het breken van eventuele etiquette.
Ik ben van plan een desktop zelf samen te stellen. Ik heb al een selectie gemaakt van onderdelen die mij geschikt lijken. Ik ben alleen nog op zoek naar geschikte RAM voor mijn desktop. Ik weet dat ik DDR4-geheugen moet hebben, maar welk geheugen is het meest geschikt?

mijn voorlopige keuze is als volgt:
CPU: Intel core i5-6500 3,2 GHz
moederbord: GIGABYTE GA-B150-HD3P socket-1151
videokaart: MSI GTX960-4GD5T OC

bij voorbaat dank.
Ik zou bij voorkeur willen bestellen bij internetsites als: azerty, alternate en coolblue.

Je moet ze kopen bij de webshop waar je zelf het beste gevoel of ervaringen bij hebt, voor het prijsverschil hoef je het niet te laten.
Moet overigens zeggen dat ik bij beide aanbieders geen slechte ervaringen heb.
Wat betreft GSkill: mijn ervaring daarmee is prima, heb 8 Gb ( 2x4 ) in het Core i5 systeem van mijn vrouw draaien na een upgrade 2 jaar geleden, feilloos :thumb:
Nog geen ervaring met DDR4 tot nu toe maar dat gaat binnen een maand of 2 veranderen, mijn huidige hoofd-systeem is inmiddels bijna 7 jaar oud en is ook toe aan vervanging :cool::p

dank voor de informatie
opnieuw heel erg bedankt voor de snelle reactie. Ook veel plezier gewenst met het vervangen van je systeem..:thumb:

Ben er nog niet helemaal uit wat het gaat worden, waarschijnlijk wel weer een C i7 ( van de laatste Skylake generatie ) maar dat kan uiteindelijk ook nog een C i5 worden want videobewerking staat hier de laatste jaren op een laag pitje.
Moederbord twijfel ik nog tussen een Asus ( mijn voorkeur ) en een Gigabyte. Verder ben ik aan het oriënteren voor een vloeistof koeling, ben daar nog niet uit. Mogelijk gewoon een Noctua luchtkoeler.
16 Gb ram, m2 / PCI-e SSD ( NVMe ) of beide en een simpele grafische kaart ( GTX 750 Ti of GTX 960 )...ik game nl. niet.
OS wordt Win7 aangezien ik daar nog een licentie van heb liggen, Win 10 wil ik niet voorlopig.
In elk geval weer een leuk project voor het begin van 2016.

Goede jaarwisseling gewenst en pas op met vuurwerk iedereen :p:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan