De kaartenlezers zijn niet meer bereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Op mijn PC zijn op het scherm 'Computer' waarop de harde schijfstations, het dvd-re-station en het dvd-station zichtbaar zijn, de Kaartlezers niet meer zichtbaar en niet meer te gebruiken. Het gaat om twee memory Stick-ingangen, een SD, MC, CF en SM/XD-sleuf.
Kan iemand mij erbij helpen om deze weer zichtbaar en bruikbaar te krijgen.
Bij voorbaat dank voor de hulp

Misschien de drivers updaten of opnieuw installeren?

succes ermee

Dank voor uw snelle reactie
Ik denk persoonlijk dat het zal moeten gaan om het opnieuw installeren van drivers
Via bijgaande link http://www.medion.com/nl/service/download/stuurprogramma.php komt een hele lijst met stuurprogramma's/drivers te voorschijn, die betrekking heeft met mijn computer. Maar ik weet werkelijk niet welke ik daaruit moet kiezen.
Misschien kunt u mij daarbij helpen

Nog even een aanvulling. Ik vergeet het MSN nummer van mijn PC. Het is 10010255

download slim driver is gratis en heb ook een medion met die sd en zo en heb met slimdrivers geinstaleerd

Die dingen moeten zonder drivers werken. Het werkt of het werkt niet.

Is de kaartlezer er ineens mee gestopt, of kom je er toevallig achter? Als het altijd heeft gewerkt, dan is ie waarschijnlijk
kapot. Je kan nog in je hardware menu in windows eens kijken, of in de eventviewer.(wintoets->event) Als laatste optie kan je eens in de bios kijken. Misschien staat het daar gewoon uit.

@mavaros nee het werkt niet zonder de drivers ik heb ook een medion pc en ik heb het is geprobeerd maar lukt niet je moet acuut de drivers hebben

Ok, zal wel Medion eigen zijn. Normaal plug je dit soort dingen op je mobo, en dan doet ie het.

Laten we even wat dingen bij elkaar vegen:
a. Staan er in Apparaatbeheer nog apparaten met een uitroepteken erbij? [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Indien ja, dan zou er een driverprobleem kunnen zijn.
b. Indien bij a. geen probleem is aangetroffen: Staat in Schijfbeheer (maximaal groot maken, kijk in het onderste deelvenster) de kaartlezer aansluitingen als verwisselbare schijven, maar zónder schijfletter?
[Windows-toets]r toetscombinatie -> diskmgmt.msc
c. [Zo werkt het bij mij, op mijn HP werkstation] Er gebeurt pas iets als je er ook echt een memory-card in stopt. Meldt Windows wat als je een memory-card in de bijbehorende card-reader aansluiting stopt?

Tijs.

Laatst bewerkt:
beste Tijs,
Ik reageer op jouw 'laten we even dingen bij elkaar vegen.'
Ik heb a. uitgevoerd, en gezien dat ik naar b. over kon gaan. Ik trof in schijfbeheer de 'schijven' aan waar het om gaat (de kaartlezers) maar wel mét schijfletter.
Uw c. was bij mijn pc anders. Je zag in het scherm 'computer' wél de kaarten stations.
Ik heb vervolgens memory-cards in de sleufjes gestopt en zie net zoals u in c. beschrijft.
Er is dus wel iets bij mijn computer veranderd, maar het werkt wel.
Mijn ongerustheid blijkt dus redelijk ongegrond, gelukkig.
Dank voor uw aandacht voor mijn vraag. Ik denk dat hiermee de zaak is opgelost, hoewel er wel iets is veranderd op mijn computer

Als je vraag is opgelost, graag even klikken op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe balk, bijna bovenden deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan