De letter K, links in mijn beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

greenlander

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2008
Hoi, ik heb een probleem. Ik heb een LCD scherm van Sharp AQUOS, model: LC-26GA5E
(serial: 502619536)
Nu staat er plotseling links boven in mijn beeldscherm de letter K(zie foto).
tv3.JPG
Ik heb nu heel internet afgezocht, en kon er niets over vinden. Ik heb met sharp zelf gebeld, en zij ga mij de volgende oplossing, cq conclusie:
Als men in teletext een vraag ziet staan, waarvan het antwoord verborgen is, kan met dmv een knop op de afstandbediening in te drukken, het antwoord te voorschijn laten komen.(zie foto AB, het is het knopje onder de timer knop, (drie streepjes met een vraagteken))
ab3.JPG
Die letter K zou weer verdwijnen als ik dit knopje zou indruken.Niet dus, Ik heb van alles geprobeerd, Kinderslot, fabrieksinstellingen, verzin het maar. Ik weet het niet meer.
Een andere oplossing van van sharp was een monteur langs laten komen(ping ping)
lekker verdienen. Niet dus.
Wie o wie kan mij hiermee helpen.

mijn dank is groot.
ps deze K is op alle kanelen, behalve wanneer ik mijn pc aanzet(vga ingang).

groetjes remco

toch niet het zelfde

Hoi, bedankt voor je reactie, maar het is toch wel een aardig verschil.
Het eerste moment dat ik jouw reactie las, was mijn reactie"hoe heb ik dit over het hoofd kunnen zien", maar goed, niet dus.
De U maakt dus toch wat verschillen. Op die zitten meer optie's, zoals hdmi en dvi.

Bedankt voor je reactie.

:confused:

Heb je een settopbox? [digitale ontvanger]... Zo ja, komt die prachtige "k" dan niet daar vandaan?

Dan is er nog een andere mogelijkheid... de tv staat misschien in "fabrieksmodus"...

Probeer deze eens:
Haal de stekker uit het stopcontact,
Druk op de tv de VOL [-] toets en de INPUT toets tegelijk in [ingedrukt houden] en steek onderwijl de stekker weer in het stopcontact......

Laatst bewerkt:
ok

Hee, ik zal deze optie ook proberen. Wel ben ik op internet een soort gelijkiets tegen gekomoen (wat jij me nu verteld)
Alleen dan doe je het niet dmv de stekker uit het stopcontact, maar de tv gewoon aan zetten, met de des betrefende knoppen ingedrukt. Dan kom ik inderdaad in het service menu.
Ik zal eens proberen met de stekker.

je hoort het nog.

mvg remco

ook niet

Hoi, daar is ie weer, heb net het bovenstaande geprobeerd, maar dan gebeurt er totaal niets. Waar ik wel achter ben gekomen is dat die K het zelfde lettertype is als in het service menu van sharp(niet het gewone menu dus). Ik had deze vraag weer gemaild bij sharp, en heb net 40 minuten met 1 van deze medewerkers aan de telefoon gezeten, maar nog geen oplossing. Hij ging het uitzoeken, en zou mij weer terug bellen, als hij een andere oplossing heeft. Das lekker dan he? Ze doen in ieder geval hun best, maar het is duidelijk dat het een probleem is die ze niet eerder hebben gehad(voorspeld niet veel goeds)

we wachten maar weer af.

Met VOL+ en CH+ zou je in het servicemenu moeten komen.... met VOL - [zachter] en Input zou hij uit "factory modus" moeten gaan.... [beide terwijl je de stekker er in steekt.... of mogelijk, terwijl je de tv aanzet......]. Maar er kan [helaas] ook gewoon iets kapot zijn....
Factory modus zou ook te herkennen zijn aan het feit dat het volume niet geleidelijk maar in sprongen van 30% van zacht naar hard gaat... [heb je dat toevallig?]

Tips kwamen o.a. van "Fixya" .... [http://www.fixya.com/support/t475552-sharp_aquos_32_inch_flat_screen]

een klein beetje geluk

Hoi daar, nee, dat lukt ook niet dus. Maar ik heb een klein beetje geluk.
Ik werd deze middag drie keer terug gebeld door sharp, met wat te proberen oplossingen, maar geen resultaat. de vierde keer dat ze belde, vertelde hij dat het toetstel op gestuurd moet worden naar sharp. En vroeg naar mijn garantie. Ik zou hem terug belllen, want dat moest ik ff opzoeken.
Ik heb het toetstel gekocht op 06-01-2006. Ik heb de Block opgebeld, hoelang ik garantie heb op dit toestel, en verltelde mij 2 jaar,. Balen dus.
Ik toch sharp op gebeld en verteld dat mijn garantie dus een aantal maanden was verlopen.
Hij kwam met het goede nieuws, dat sinds 01-01-2006 de garantie periode voor schermen van 26 inch of groter verhoogd is naar 3 jaar. En valt mijn tv dus in de garantie.luckey basterd ben ik toch.
Volgende week komen ze hem halen en ben ik het max een week kwijt.
Ik ben benieuwd.
Zodra die terug is zal ik weer mijn reactie geven.
dus tot zo ver bedantk mannnen.

groetjes remco

Dan staat er een O in je beeld.
Deze K was de K van Kapot. en dan krijg je de O van OK ;)

Daar is ie dan

Hoi hoi, nou deze topic kan wel gesloten worden, want een daadwerkelijke oplossing heb ik zelf niet gedaan.
Hij was dus mee genomen door sharp, en hebben daar de software ge-resset. Het probleem is dus opgelost.

Over de service is niet te klagen, eerder top.
Gratis opgehaald, gerepareerd en terug gebracht. Hellemaal top

groetjes remco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan