De map "Mijn computer" bovenaan in verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

computer2005

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 nov 2004
hallo,
Bij het openen van verkenner staat de map "Mijn documenten" altijd als eerste. Nu had ik graag dat daar in de plaats de map "mij computer" staat als eerste.
Mijn vraag is als dat mogelijk is. Misschien door een aanpassing in het resiter.
Kan iemand mij hierbij helpen hoe ik dit kan doen?
Bedankt voor eventuele hulp,
Computer2005

Hoy,
Probeer dit eens

De map die Windows Verkenner standaard opent, noemen we de doelmap. We veranderen die map als volgt: klik rechts op het pictogram van de Verkenner en kies voor Eigenschappen. Bij Doel ziet u daar '%SystemRoot%\explorer.exe' staan (zonder de aanhalingstekens). Verander dat in '%SystemRoot%\explorer.exe /n, /e C:\mijn voorkeur' (zonder de aanhalingstekens) waarbij 'mijn voorkeur' vervangen wordt door de map van uw keuze. De volgende keer dat u de Windows Verkenner opent, zal onmiddellijk de juiste map getoond worden.
Let wel, deze aanpassing heeft enkel effect op het Verkenner-pictogram dat u zojuist rechts heeft aangeklikt. Heeft u ook andere snelkoppelingen naar de Windows Verkenner geïnstalleerd, dan moet u ook die met de juiste doelmap linken. Het kost dan even moeite, als u eenmaal het klusje hebt geklaard bespaard het u heel veel geklik met de muis.

Ik zou eerst de snelkoppeling die je al heeft kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan