De namen van de verschillende partities aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

twjbak

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2011
Deze week heb ik een nieuwe versie van Windows 8.1 geïnstalleerd. Na installatie bleek dat de verschillende partities een andere aanduiding hebben gekregen zoals ik dat gewend was. Uit ervaring weet ik dat er een programma bestaat waarmee de aanduidingen van de verschillende partities kan worden aangepast. Alleen ben ik de naam van dat programma vergeten. Kan iemand mij daarbij helpen? Bij voorbaat dank.

Theo

Bedoel je de drive letters of de omschrijvingen van de partities?
De omschrijving kun je zo aanpassen door een drive te selecteren en dan op F2 te drukken.

Kan je ook doen vanuit verkenner.
Met rechts klikken op die partities en de namen wijzigen

Head on collision :p

Zowel op F2 drukken als via Verkenner de naam veranderen lukt in beide gevallen niet. Uit een ver verleden weet ik dat het ook op een andere manier mogelijk moet zijn. Ik houd me gaarne aanbevolen voor een andere suggestie.

Misschien dat je dan wat duidelijker moet uitleggen wat je bedoeld met namen van partities.

Mogelijk ben ik onduidelijk geweest. In het verleden had ik altijd een C, D, E en een F schijf. Voor mijn USB werd altijd een G schijf en voor een tweede USB een H schijf aangegeven. Nu wordt voor mijn USB een D schijf aangegeven en dat wil ik veranderen naar een G schijf. Hopelijk kan met deze uitleg een beter advies worden gegeven. Ik wacht in spanning af.

Theo

Dat vroeg ik dus in #2.

Afhankelijk van wat allemaal ingeplugd e/o aangesloten is etc. bepaalt het OS welke schijfletter er aan een station wordt gegeven om ermee te kunnen communiceren.
Heb je b.v. je leesstations verwijderd b.v. D: en E: dan krijgt je usbstick, die als schijfstation wordt gezien, automatisch de D: (die immers verdwenen is) toebedeeld.
Dit is maar een voorbeeld, ik weet niet wat er bij jou allemaal is gebeurd. Je moet wel bijna iets aan de configuratie van je pc veranderd hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan