De netwerkinstellingen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

harypjotr

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2008
Berichten
48
Hallo iedereen,

Sinds een paar dagen heb ik problemen dat mijn draadloze netwerk kaart (sitecom) niet wil verbinden met mijn router (ook sitecom).

Ik heb een beveiliging op mijn router zitten, die vul ik in als ik op verbinden klik. Dan krijg ik daar de melding dat de netwerksleutel onjuist is. (die is juist)
Als ik handmatig de verbinding instel en mijn computer wil laten verbinden dan krijg ik de foutmelding ''De netwerkinstellingen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk''.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen.
Ik kan nu via een ander netwerk op internet maar dat is niet ideaal.
Andere computers thuis die werken wel gewoon. Die netwerkgegevens overzetten naar mijn pc heeft ook geen zin.

Alvast bedankt,

Pjotr
 
Hoi,
als je antwoord verwacht zul je toch echt wat meer info moeten geven, type e/o serienrs. van je sitecom (router en netwerkkaart) + gegevens over je pc en je netwerkinstellingen van de betreffende pc evt. ondersteund d.m.v. screenshots.
Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie v.h. besturingssysteem).
Hoe oud is je pc e/o laptop enz.
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag (dit is een standaard tekst).
De evt. netwerksleutel staat meestal onderop je modem/router die je van je provider hebt gekregen. Hangt ervan af welke provider je hebt.
Voer evt. je netwerksleutel opnieuw in. Als je andere pc's wel verbinding krijgen moet je toch, ook al denk je dat je sleutel goed is, daar de oplossing zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Mijn router is een Sitecom Wireless Gigabit Router 300N en mijn stick in je pc is een Sitecom WL-302.

Het probleem komt ineens vanuit het niets, en is niet constant. Op dit moment heb ik weer even verbinding maar het kan zijn bij de volgende keer dat ik opstart dat ik geen verbinding meer heb.

Wat heb ik geprobeerd:

* router reset
* pc opnieuw geinstalleerd (moest ook om andere redenen)
* Stick opnieuw geinstalleerd
* wachtwoord op netwerk verandert
* instellingen gekopiëerd naar usb flash drive en die op mijn pc geinstalleerd
* andere netwerk stick gebruikt

Ik draai op dit moment windows 7 ultimate x64, samen met Avast! pro antivirussoftware. Verder heb ik geen programma's die mijn netwerk beinvloeden.
Het maakt niet uit hoeveel pc's er aan staan om het probleem te veranderen. Hij geeft de melding zowel als er geen of alle pc's aan staan.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Pjotr
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan