Qua specificaties doet die namelijk nauwelijks onder voor de Ipad 4.
Waar baseer je dat op? Die ARM Cortex A7 Quad-core @ 1,0 GHz is gewoon een allrounder. Ik heb zelf in mijn telefoon dezelfde, maar dan op 1,2 GHz geklokt. En dat is geen krachtpatser o.i.d.. Die Dual-core in de iPad is veel krachtiger. Er zit namelijk ook bij ARM Cortex-processors een verschil. Zie deze tabel hieronder voor de meest voorkomende Cortex processors:
ARM Cortex A7 = Staat bekend om zijn energiezuinigheid en middelmatige prestaties
ARM Cortex A9 = Een echte allrounder, een balans tussen prestaties en energieverbruik
ARM Cortex A15 = De echte krachtpatsers
Even een kleine vergelijking: Een A7 kern op 1,2 GHz geklokt is trager dan een A9 op 1,2 GHz geklokt. Zo is dat ook bij de iPad.
Denk goed na bij die Chinese dingetjes. Voor een allrounder (dus beetje internetten, Candy Crush etc.) is deze die je aangeeft goed, maar hardcore gaming raad ik af.
Mijn eigen ervaring met die Chinese tabletjes:
Ik heb zelf een Wondermedia gevalletje met een ARM Cortex A9 @ 1,2 GHz (één kern). Die is één keer terug geweest voor garantie, maar voor de rest doet ie het goed. Maar supersnel is ie niet

.