De Onda V973

• Onderwerp starter Onderwerp starter wais
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wais

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2005
Hoi, ik heb interesse in de genoemde tablet. Alleen weet ik niet of ik chinese apparaten wel te vertrouwen zijn. Wat is jullie mening over deze tablet. Qua specificaties doet die namelijk nauwelijks onder voor de Ipad 4. Maar ik wilde eerst de mening van de deskundigen hier horen.

bvd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb al die youtube reviews al bekeken :p Ook die andere site had ik al langs zien komen. Maar bij zulke apparaten, wil ik altijd de mensen op deze site om hun mening vragen, omdat dat wat persoonlijker over komt ipv al die youtube-reviews en sites.

Zelf kan ik weinig negatieve dingen vinden over deze tablet. Al twijfel ik wel of ik deze moet nemen of de Ainol Novo 9 Spark.
Kwalitatief en qua prijs komen ze aardig overeen.

Bovendien las ik op die site van jou dat de Onda een zwakke Wifi-ontvangst heeft, wat toch belangrijk is. Echter heb ik dit bij de andere reviews niet gehoord.

Qua specificaties doet die namelijk nauwelijks onder voor de Ipad 4.

Waar baseer je dat op? Die ARM Cortex A7 Quad-core @ 1,0 GHz is gewoon een allrounder. Ik heb zelf in mijn telefoon dezelfde, maar dan op 1,2 GHz geklokt. En dat is geen krachtpatser o.i.d.. Die Dual-core in de iPad is veel krachtiger. Er zit namelijk ook bij ARM Cortex-processors een verschil. Zie deze tabel hieronder voor de meest voorkomende Cortex processors:
ARM Cortex A7 = Staat bekend om zijn energiezuinigheid en middelmatige prestaties
ARM Cortex A9 = Een echte allrounder, een balans tussen prestaties en energieverbruik
ARM Cortex A15 = De echte krachtpatsers

Even een kleine vergelijking: Een A7 kern op 1,2 GHz geklokt is trager dan een A9 op 1,2 GHz geklokt. Zo is dat ook bij de iPad.

Denk goed na bij die Chinese dingetjes. Voor een allrounder (dus beetje internetten, Candy Crush etc.) is deze die je aangeeft goed, maar hardcore gaming raad ik af.

Mijn eigen ervaring met die Chinese tabletjes:
Ik heb zelf een Wondermedia gevalletje met een ARM Cortex A9 @ 1,2 GHz (één kern). Die is één keer terug geweest voor garantie, maar voor de rest doet ie het goed. Maar supersnel is ie niet ;).

Laatst bewerkt:
Ik ga het idd niet gebruiken voor gamen oid. Ik zag op die reviews echter dat het full hd films kon streamen, dan lijkt het me sterk genoeg voor mijn wensen. Ik wil zelf moeiteloos live streams kunnen volgen.

Heb je trouwens dan aanraders met zo'n a15 processor? Dit model kan ik kopen voor 270 btw.

Er zijn geen tablets met ARM Cortex A15 processors (zover ik weet). Die A15 zitten alleen in high-end Samsung Galaxy apparaten (zoals de S4).

Met die HD-streams moet je oppassen. In dat stukje op het XDA-forum staat dat de WiFi kwaliteit bagger is. Als dat echt zo is, wordt streamen moeilijk. Toch hebben de meeste Chinese tablets daar last van.

Waar jij het tablet voor wilt gebruiken, is die ARM Cortex A7 zeker goed genoeg voor :thumb:.

Ok, mooi om te weten. Bewijst maar weer dat ik er goed aan deed om toch hier wat info te winnen ;).

Ik wilde trouwens een tablet van deze site nemen: loveandroid.nl

Deze Onda was de duurste daar, dus meteen ook de beste dacht ik. Toen ben ik even die Cortex processors gaan vergelijken en toen viel me op dat bv de Cube U30GT2 die ze daar ook verkopen, een A9-processor heeft. En die s ook nog eens 20 euro goedkoper.

Ik weet niet of jij misschien mij een bepaalde tablet aan kan raden (dus een sterkere dan deze genoemde modellen) met een max. budget van zo n 300 euro?

bvd

Deze is de beste die ze hebben. Die suggereerde je al. Krijg je wel heel erg veel voor je geld :shocked:. Een A9 op 1,8 GHz en ook nog eens Quad-core! Dat noem ik een krachtpatser. En dan die MALI 400 MP4 ook nog eens quad-core.

Die is zeker de beste:thumb:!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan