De pagina kan niet worden weergegeven

• Onderwerp starter Onderwerp starter Igor
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Igor

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2002
Sommige pagina's op internet kan ik niet openen.
Ik beheer een site met daarop een link naar nedstat, klik ik deze aan dan komt de melding:
De pagina kan niet worden weergegeven. bla bla bla...
De link naar deze pagina is http://v1.nedstatbasic.net/stats?AB1ggweLPdASqaspPJTRYefs6Ukw

Op sites waar ik eerder altijd dat kleine logo-tje zag van nedstat, staat dat nu niet meer.

Ik denk dat er nog wel meer sites zijn waar ik dit probleem mee heb.

Hoe kan???

Geplaatst door Igor
Hoe kan???
Dat kan door je Hosts-bestand.:)
Het Hosts-bestand blokkeert bepaalde websites die spyware in de vorm van tracking-cookies op je computer zetten. Anti-spywareprogramma's als Spybot S & D zetten zo'n bestand op je computer als extra beveiliging.
Om de blokkering van Nedstat op te heffen zoek je het bestand op. Het bevindt zich meestal in de map C:\Windows; anders moet je de zoekfunctie even gebruiken.
Klik eerst met je rechter muisknop op het bestand en klik op Eigenschappen. Als er een vinkje staat bij Alleen lezen haal je dat weg.
Open het bestand vervolgens in Kladblok of Wordpad en zoek naar de regel waar v1.nedstatbasic.net staat.
Verwijder die regel en sla het bestand weer op. Let wel op dat je het weer als Hosts opslaat en niet als Hosts.txt of iets dergelijks; het bestand mag geen extensie hebben.
Vervolgens maak je er via rechts klikken en Eigenschappen weer een Alleen lezen-bestand van.
Hierna kun je Nedstat weer bezoeken.
Als je bepaalde logootjes nog steeds niet kunt zien, klik je er met je rechter muisknop op. Door op Eigenschappen te klikken, kun je er achterkomen waar ze vandaan komen. Door die site uit je Hosts te verwijderen worden die logo's ook weer zichtbaar.
Dit alles kun je natuurlijk ook doen voor andere sites die geblokkeerd worden, maar als je op je privacy gesteld bent zou ik dan wel regelmatig Ad-aware of Spybot S & D draaien om die tracking-cookies op te ruimen.

Guus.

PS. Voor mensen met een inbelmodem heeft het Hosts-bestand nog een bijkomend voordeel: het downloaden van allerlei reclame-boodschappen en -afbeeldingen wordt geblokkeerd, waardoor het laden van de pagina's een stuk sneller gaat.:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan