De pc doet niets meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertkap

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2002
Wanneer ik video of audio documenten welke ik heb gedownload binnen mijn pc van de ene map naar de andere map wil verplaatsen, dan zal tijdens dan wel direct erna de pc "bevriezen". Ik kan nog wel Taakbeheer opstarten maar elke andere activiteit wordt genegeerd. De Taakmanager geeft dan aan dat er ongeveer 98% Idle Time is, dus niks doet.

Enige oplossing is dan te herstarten. Ik heb geen idee waar ik dit moet zoeken. Iemand suggesties? Alvast bedankt. :thumb:

misschien is je PC gewoon heel traag, heb ik ook op die van mn vader:rolleyes: gebeurt dat ook als ik iets plak ofzo

als ie traag is; doe schrijfopruiming, defragmetneren, verwijder bestanden die je nooit gebruikt :thumb:

Ik gebruik System Mechanic Pro 6 om dit op te vangen, ook Diskkeeper en nog allerlei programmaatjes om mijn pc in de hoogste staat van efficiency te houden. Laat ik het zo stellen: ik beschik over een behoorlijk hoog kennisniveau voor wat betreft het gebruik van een pc. Als er echter geen aanwijsbare of direct vindbare reden is, wordt het wat moeilijker om er een vinger achter te krijgen. Nu kan ik zelf verder gaan zoeken op het net maar ik hoop dat iemand hier al mee te maken heeft gehad. Bedankt voor je hulp, niets is onmogelijk, maar aangezien ik nog geen week geleden alles heb bijgewerkt en het probleem zich steeds maar weer blijft voordoen, heb ik het gevoel dat de oorzaak toch ergens anders te vinden moet zijn. En de schijf opnieuw formatteren doe ik al helemaal niet. :D

gertkap zei:
Ik gebruik System Mechanic Pro 6 om dit op te vangen, ook Diskkeeper en nog allerlei programmaatjes om mijn pc in de hoogste staat van efficiency te houden. Laat ik het zo stellen: ik beschik over een behoorlijk hoog kennisniveau voor wat betreft het gebruik van een pc. Als er echter geen aanwijsbare of direct vindbare reden is, wordt het wat moeilijker om er een vinger achter te krijgen. Nu kan ik zelf verder gaan zoeken op het net maar ik hoop dat iemand hier al mee te maken heeft gehad. Bedankt voor je hulp, niets is onmogelijk, maar aangezien ik nog geen week geleden alles heb bijgewerkt en het probleem zich steeds maar weer blijft voordoen, heb ik het gevoel dat de oorzaak toch ergens anders te vinden moet zijn. En de schijf opnieuw formatteren doe ik al helemaal niet. :D

Dan heb dit je natuurlijk al gedaan;
Alle drivers up to date gehouden, vooral de chipsetdrivers, indien een Intel chipset, niet de Intel Application Accelerator driver geinstalleerd, indien een schijf groter als 139gb, de 48 bit lba aangezet, en deze schijven worden dan ook goed herkend, de kabels van de desbetreffende schij(f)(ven) vervangen, een memtest86 gedraaid, de voedingslijnen, voltages en temperaturen gecontroleerd, tja als alles goed is, houdt het natuurlijk op.:D

Lange Pier zei:
Dan heb dit je natuurlijk al gedaan;
Alle drivers up to date gehouden, vooral de chipsetdrivers, indien een Intel chipset, niet de Intel Application Accelerator driver geinstalleerd, indien een schijf groter als 139gb, de 48 bit lba aangezet, en deze schijven worden dan ook goed herkend, de kabels van de desbetreffende schij(f)(ven) vervangen, een memtest86 gedraaid, de voedingslijnen, voltages en temperaturen gecontroleerd, tja als alles goed is, houdt het natuurlijk op.:D

ja, ja, nvt, ja, ja, nog nvt, nee, ja, ja, ja. Gezien de opmerking heb ik besloten om 's nachts een memtest te draaien en er is inderdaar één foutmelding terug gekomen. Is er ergens een overzicht te vinden voor de betekenis van de fout?

Er wordt alleen weergegeven dat de test een bepaalde geheugenplaats niet kan adresseren, aangezien je het hebt met vrij grote bestanden, naar ik begreep, zou dat idd een probleem kunnen geven.

Aangezien de ram redelijk volgeschreven wordt alvorens de swap wordt gebruikt, of je moet de instelling gebruiken dat windows eerst alle geheugen gebruikt alvorens de pagefile aan te spreken, indien je geen hdd swap gebruikt, zal het probeem nog eerder ontstaan.

Mocht je kunnen zien waar en in welke geheugen module het probleem zit, dan de handeling zonder deze module het proberen.

Maar, geheugentimings kunnen ook de test negatief beinvloeden, de cas latency op 3 zetten lost dat probleem vaak wel op, want controller fouten worden ook als geheugenfouten gedetecteerd.

Helaas is het met deze test ook verstandig dit per geheugen module te doen.

Maar al met al is het nog geen duidelijk bewijs dat hier het probleem door ontstaat, helaas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan