De PC heeft zelf een wil? :o

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackjacker2

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Hej !

Ik heb een week ofso een nieuwe PC gekocht,
Setup:
Case: HaFX
Motherboard: Asus p8z77-v
CPU: 3570K
GPU: MSI R7950

Het probleem is,
Dat als ik me PC uit zet via Windows (startknop>afsluiten)
Dat ie dan na 10 - 15 min uit staat, maar dan opeens aan springt!

Als ik dan echter met de manuele Uitknop duw op me Kast, Dan heeft die dat niet! (Wel... de keren dat ik die knop gebruikte, Duwde ik lang zodat hij alles direct uitschakelde)

Ik hoop dit een bios/windows setting is :/ En dat ik hem niet moet terug brengen in de winkel :P
Want je weet hoe lang die dingen duren, En als gamer is it very unpleasant :(

Anyways!

Bedankt voor je tijd!
Ik hoop je me een tip kunt geven hierover1

Best regards,
Blackjacker2

Probeer dit is:
Ga naar Configuratiescherm\Apparaatbeheer

Klik vervolgens Netwerkadapters open.
Klik dan met rechts op die adpater via welke je internetverbinding hebt.
Kies Eigenschappen.
Klik op de tab Energiebeheer en haal het vinkje weg bij Dit apparat mag de computer uit de slaapstand halen.

Verder geen last van virussen, malware? Scan anders is met Malwarebytes: http://www.malwarebytes.org/ Succes! Weet je zeker dat je hem afsluit, en niet op slaapstand zet? Doe is CTRL+ALT+DEL en dan via daar rechts onder afsluiten.

Dit heb ik ook wel eens gehad maar dan 's nachts... boze ouders:S
Vanaf toen heb ik gewoon de stroom eraf gehaalt als ik de PC uit deed.

Succes

Bedankt voor de snelle antwoorde,
Neen ik ben zeker er geen malware is, Hij is net een week oud, En heb Malware bytes PRO en AVG2012 internet security,
En heb ook geen rare dinge gedownload na paar STEAM games :P

En ja het is niet slaapstand, Ik klik zeker op Afsluiten,
En hij start dan random trg aan na ong 10 min, Bij slaapstand zo je de muis moete aanraken ofzo om hem trg uit slaapstand te halen,

Maar toch erg bedankt voor uw tijd :)
Had niet zo snelle reacties verwacht.

Dit had ik ook
Kwam door het ethernet lan ofzo iets
kon ik uitzetten in bios volgensmij laat staan lan computer aan te laten gaan
Edit: gevonden het heet Wake on Lan wat je kan aanpassen in de bios

Laatst bewerkt:
Op internet wordt ook na de voeding geweze, heb je een reserve waarmee je het kan testen?

Laurensnerd:

Ga naar Configuratiescherm\Apparaatbeheer

Klik vervolgens Netwerkadapters open.
Klik dan met rechts op die adpater via welke je internetverbinding hebt.
Kies Eigenschappen.
Klik op de tab Energiebeheer en haal het vinkje weg bij Dit apparat mag de computer uit de slaapstand halen.

Dit bedoel je?

Me PSU is een Coolermaster GX750

En ik gebruik het internet is WiFi, Er zit wel een LAN kabel in, Van in het begin wanneer ik me files van me ene naar de andere wou overzette, Maar die zit in de andere PC nietmeer in dus denk ik niet dat het zal zijn sinds de lan geen signaal krijgt van een andere device.

@geengezeik hmm goeie maar dat is slaapstand bij mij moest ik het in de bios regelen zodat hij toen hij uit was niet aansprong ;l

@blackjacker Zoals ik al zij bij mij ging het om de optie Wake on Lan
het heette niet precies zo maar je moet maar voor een optie zoeken in de bios die daar op lijkt
hopelijk helpt dit!

First, go into your BIOS, find the PnP hardware settings and disable Wake-on-LAN (it may be in a different category depending on your BIOS).

Second, go to Start > Settings > Control Panel > System > "Device Manager" tab

Find your network adapter(s), right click and select "Properties". In the "Power Management" tab, uncheck "Allow this device to bring the computer out of standby".

Dit zou moeten werken, succes!

Dat had ik dus :p
ik had nog wel iets anders gevonden
Ga naar de advanced power options van jou option
Sleep -> allow wake times-> disable

Dit zou moeten werken, succes!

Het ding ik niet snap bij jouw oplossing, Is dat mijn PC op dat moment toch niet op standby staat?
Maar ik zal eens in EUFI aka BIOS kijken.

Btw kan ik ook gwn die LAN eruit doen? :P Die doet er toch niks in atm eigelijk :P
Hij is aan niks gekoppeld.

Laatst bewerkt:
Verander het in de BIOS, en verander de tweede optie ook. Het zou moeten werken, trust me. En anders zoeken we samen gezellig verder.

Ik vin het niet in EUFI (Nieuwe BIOS).
Ook bij apparatenbeheer zegt hij dat de ethernet controller geen driver heeft etc. (zo een geel bordje)

Probeer dan dit:

Ga naar apparaatbeheer > klik op je netwerk adapater met je rechter muisknop > Eigenschappen > Klik op geavanceerd > Dan kan je het dropdown menu kiezen voor "afsluiten ontwaken" en zet dat op uitgeschakeld. Doe dit bij zowel de draadloze als de andere netwerkkkaart.

Succes!

Ja, en je Ethernet Controller? Wat staat er onder het tabje netwerkadapters dan?
Voer bij Ethernet Controller en bij de andere adapters onder "netwerkadapters" allemaal die bovenstaande stappen uit:
Hier onder nogmaals de stappen:
Ga naar apparaatbeheer > klik op je netwerk adapater met je rechter muisknop > Eigenschappen > Klik op geavanceerd > Dan kan je het dropdown menu kiezen voor "afsluiten ontwaken" en zet dat op uitgeschakeld. Doe dit bij zowel de draadloze als de andere netwerkkkaart.

Goed lezen, dit kan alleen bij je Atheros netwerkkaart. Welk moederbord heb je? Als je dat even dorogeeft kan ik de driver op zoeken voor je Ethernet Controller, en kan je daar voor de zekerheid dezelfde stappen uitvoeren. Succes!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan