de pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

janny946

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2008
Berichten
30
Goedenavond,

na zoeken op google vond ik deze site. Ik ben al bij een zaak geweest in pc maar die kon niets vinden zei hij. Heeft schoongemaakt en de stekkertjes nagekeken. Meer niet.

Als ik hem aanzet (opstart) gaan nog wel even de lampjes branden van de cdroms en dan is het stil en krijg ik even de melding power safe mode.

ik kan niets meer, hij reageert nergens op, niet F1 enz ook niet op de recovery cd.

ik heb een AMD Athlon64 3000+ processor
1024MB werkgeheugen
160GB hardeschijfruimte
MS Windows XP Home Edition [OEM versie] NL Recovery

Weet iemand waar dit aan kan liggen, ik ben een vrouw en 61 jaar maar mijn zoon wil wel even voor me kijken als hij hier langskomt.
 
Hebt u al een ander scherm geprobeerd?
Kan zijn dat het scherm problemen geeft en in de safe mode schakeld.
 
Je kunt ook nog even controleren of de connector (stekker) die achter in de pc zit wel goed is aangesloten of dat er misschien geen pinnetje verbogen is in de connector.
 
Je kunt ook nog even controleren of de connector (stekker) die achter in de pc zit wel goed is aangesloten of dat er misschien geen pinnetje verbogen is in de connector.

Ook dat is goed want alles buiten de kast om gebruik ik in een andere pc.
 
Als de monitor dus goed werkt kunt u het volgende proberen:

Bios resetten dmv jumper verplaatsen op het moederbord in de pc, of de cmos batterij een tijdje los halen.
PAS OP ALS U DIT DOET DE STEKKER UIT HET STOPCONTACT HALEN VAN DE PC.

Videokaart demonteren en de contacten reinigen hiervan.

Als laatste een andere videokaart proberen.
 
Als de monitor dus goed werkt kunt u het volgende proberen:

Bios resetten dmv jumper verplaatsen op het moederbord in de pc, of de cmos batterij een tijdje los halen.
PAS OP ALS U DIT DOET DE STEKKER UIT HET STOPCONTACT HALEN VAN DE PC.

Videokaart demonteren en de contacten reinigen hiervan.

Als laatste een andere videokaart proberen.

ok heel hartelijk dank, ik ga dit als mijn zoon komt proberen en u hoort van mij.
fijne avond verder.
 
ok heel hartelijk dank, ik ga dit als mijn zoon komt proberen en u hoort van mij.
fijne avond verder.

Nou het is gelukt, nadat mijn zoon de batterij eruit en later weer erin heeft gedaan doet hij het weer.
Heeeeeeeeeel hartelijk dank voor de adviezen.:love::thumb:
groetjes Janny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan