De peer networking identity manager-service wordt momenteel niet uitgevoerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter45

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2014
Op eens kan ik geen contact meer krijgen met mijn netwerk en dus met het internet. Heb windows probleem oplosser via allerlei verschillende manieren laten werken. de laatste melding is nu : De peer name protocal service (PNRPsvc) of de Peer netwoking identity manager-service wordt momenteel niet uitgevoerd.
Als ik dit lees, heb ik geen idee waar ze het over hebben.
Mijn huidige lan kaart is van het onboard type. Inmiddels heb ik wel een losse netwerkkaart gekocht, voor het geval de onboard kapot is.
Wie kan mij helpen om weer op het internet te komen.

Je kun proberen de betreffende service handmatig de starten. Klik op Start en tik dan in het zoekveld het volgende in: services.msc
Druk nu op de Enter toets.

Het services scherm wordt nu gestart. Selecteer in het rechter scherm de bovenste regel en druk vervolgens op de p toets. Hij springt nu automatisch naar de eerste regel die met een P begint. Zoek iets verder naar de regel Peer Networking Identity Manager, klik erop en kijk dan links of je op Starten kunt klikken. Ter verduidelijking hier een plaatje:

wjeyd0.jpg

Laatst bewerkt:
Bedankt edmoor voor je snelle reactie.
Dat heeft echter nog niet geleid tot toegang tot mijn router danwel het internet. Als ik nu windows er op loslaat, wordt er als probleem gemeld: Proxyinstellingen van dit netwerk kunnen niet automatisch worden gedetecteerd. Advies : neem contact op met de netwerkbeheerder.
Vraag: wie is dat? Is dat de provider of ben ik dat en wat moet ik doen als ik de beheerder ben? en wat zijjn proxyinstellingen?

In dat geval zou ik in Apparaatbeheer de netwerkkaart verwijderen. Wanneer je dan de PC opnieuw opstart wordt deze automatisch gedetecteerd en opnieuw geïnstalleerd. Dat is de makkelijkste weg en als de netwerkkaart niet stuk is zou dat je probleem op kunnen lossen.

heb je advies opgevolgd. de netwerkkaart is gevonden, doch in het netwerkcentrum staat een geel driehoekje tussen de computer en het netwerk en een rood kruis tussen het netwerk en het internet.
Het netwerk wordt met indentificeren aangeduid.
Er onder staat Identificeren dik gedrukt met er voor een blauw cirkeltje dat langzaam draait. (Is bezig?
Bij toegangstype staat: Geen netwerktoegang.
Wat nu ik lijk in een cirkel rond te draaien.

Dan zou ik de losse netwerkkaart erin doen en kan of het dan wel werkt. Als je nu de onboard gebruikt kan 'ie best defect zijn, dat heb ik wel vaker meegemaakt.

Weer wat dieper gezocht en nu komt er een melding code 19 voor mijn printer eruit rollen. Configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd.
Zou dit ook kunnen gelden voor de toegang naar mijn netwerkkaart en hoe kan ik dat controleren? Er wordt nl aangegeven dat de kaart goed werkt en tevens dat er geen toegang tot die kaart mogelijk is( ik snap hier niets van) Ik weet niet of ik wel een nieuwe kaart moet plaatsen als dit soort gekke berichten worden gemeld. Als de verpakking is opengemaakt, dan kan ik hem niet meer terug geven aan de winkel. Dus.... eerst naar het register? Hoe moet dat en waar moet ik dan op letten?

Als je al vraagt hoe je naar het register moet is het niet verstandig daar ook maar iets te gaan doen. Gebruik Systeemherstel om je systeem terug te zetten naar een datum toen alles nog wel werkte. Als het dan nog niet werkt lijkt me een herstel installatie op z'n plaats.

Ik heb nu inderdaad een systeemherstel gedaan. Het netwerk is weer gevonden en mijn printer ook. Ik merk nu dat mijn computer nog steeds niet werkt zoals ik het gewend was. Sommige websites kan ik niet rechtstreeks benaderen; zoals van mijn bank en facebook en misschien ook nog meerdere.
Ik huur nu maar iemand die verstand heeft van software om alles eens goed en diepgaand te onderzoeken en te repareren. bedankt in ieder geval voor de aandacht voor iemand die geen verstand heeft van software.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan