De printerwachtrij accepteert geen printopdrachten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ankvandam

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2022
Berichten
5
Na installatie van een nieuwe printer, HP officejet Pro 7720 wide print, op verschillende apparaten (Iphone 2x laptop 2x, windows 10) accepteert een van de laptops geen printopdracht. Printer wordt gezien met de status 'gereed', in de verschillende programma's. Na de printopdracht verschijnt het printericoon en zegt 1 bestand in de wachtrij. De printer reageert met het klaarzetten van de printkop. Na 2 seconden zegt de wachtrij 0 opdrachten in de wachtrij. Er wordt niet geprint, en na enkele seconden gaat de printkop weer in de ruststand.
Printen op de ander laptop lukt wel, ook de Iphones geven geen problemen.
De HP dokter meldt dat er een probleem wordt onderkent maar geeft geen oplossing.
Windows 10 geüpdatet, printer opnieuw geïnstalleerd.

Kom het probleem verder niet tegen op het net.
 
Probeer onderstaande eens (van Edmoor).
Gooi de printer queue eens leeg.
Start een command scherm als Administrator en tik:
net stop spooler

Ga dan in de Verkenner naar:
C:\Windows\System32\spool\PRINTERS
Gooi die map leeg

Tik:
net start spooler

Probeer het dan nog eens.
 
printerwachtrij accepteert geen opdrachten

Senso,
Hartelijk dank voor de reactie.
Ik heb de voorgestelde acties uitgevoerd. Helaas nog geen printresultaat.
Echter er is wel iets veranderd.

Voor het leegmaken en opnieuw opstarten van de spooler gaf de printer een reactie.
Nu doet de printer dat niet meer.
 
vervolg printopdracht komt niet voorbij de wachtrij

Helaas, geen resultaat nadat ik alles heb uitgevoerd.
Ook opnieuw printer installeren helpt niks.
Via de printdokter een testpagina afdrukken lukt ook niet.
Geen enkel programma geeft printresultaat, ook kladblok niet.
Steeds verdwijnt het printbestand als die in de wachtrij aankomt.
Een andere laptop print wel met dezelfde printer.
Lenovo laptop heeft eerder succesvol geprint met twee andere printers.
 
Laatst bewerkt:
oplossing gevonden wachtrij accepteert geen opdrachten

De oplossing die ik heb toegepast is de volgende:
- de gëinstaleerde printer op alle mogelijke manieren van de laptop verwijderd:
- instellingen apps
- instellingen, apparaten, printers en scanners
- alle drivers verwijderd
-de spoolmap leeggemaakt

VPN uitgeschakeld
Firewall uitgeschakeld

Daarna de printer opnieuw geïnstalleerd

firewall ingeschakeld
VPN weer ingeschakeld

En het werkt, ik kan ook vanaf deze laptop printen.
 
Mooi. Dan heb je hard gewerkt.:thumb:Stuur de rekening maar naar HP.;)
 
Opgelost, bedankt.

Alles wat ik kon vinden over het wachtrij probleem gaat over bestanden die vastzitten in de wachtrij. Mijn probleem was dat de printfiles niet in de wachtrij terecht kwamen. Mogelijk dat de installatie niet compleet was door de actieve firewall of de VPN-modus. Het is frustrerend dat de fabrikant tijdens de installatie hier niks over zegt. Brother deed dat in het verleden wel. Sterker nog, de HP-dokter en de Windows probleemoplosser zeggen allebei dat er een probleem is, maar dat ze het probleem niet kunnen oplossen.

Nogmaals bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan