de regelmatige aanbieding van KB981852

• Onderwerp starter Onderwerp starter ake
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ake

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2009
Sinds kort krijg ik iedere keer wanneer ik mijn computer af wil sluiten het bericht dat er een update is. Het berteft een update voor een beveiligingslek KB981852 in vista. Het schijnt dat dit probleem ook bij xp en 7 zich voordoet. Volgens mijn computer heb ik deze update al wel 20 maal met succes gedownload maar de melding dat er een update is blijft op de afsluitbalk staan. Kan de fout bij microsoft liggen? Of is er iets fout in mijn computer? Weet iemand hoe dit probleem op te lossen is?

Je hebt hem gedownload,maar heb je hem ook geinstalleerd???

Hoi Allemaal
Ja volgens de computer is hij al 30 geinstalleerd maar hij komt steeds terug in de aanbieding om te installeren.
Wilde al een systeem herstel doen maar nu blijkt dat ook niet meer te werken. Het geeft dat aan het systeemherstel mogelijk niet goed werkt met als code 0x81000202. Enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Groetjes en alvast bedankt voor jullie meedenken
Ake

Laatst bewerkt:
Voor het resetten van Windows Update kan ook gebruik worden gemaakt van een door de helpdesk van Microsoft beschikbaar gestelde reparatietool (download: wufixvista11.zip
Uitvoeren met administratorrechten door met rechts op het uitgepakte CMD-bestand en te kiezen voor Als administrator uitvoeren.
Controleer na het runnen van de tool gelijk even handmatig via Windows Update op nieuwe updates om er zeker van te zijn dat Windows Update nu wèl goed functioneert.

Dan is er ook nog de reparatietool System Update Readiness voor Windows Vista (download: http://support.microsoft.com/kb/947821/. Deze tool is ontwikkeld voor het corrigeren van specifieke inconsistenties die tot gevolg hebben dat de installatie van updates en andere software niet werkt (het gaat om de foutcodes 0x80070002, 0x8007000D, 0x800F081F, 0x80073712, 0x800736CC, 0x800705B9, 0x80070246, 0x8007370D, 0x8007370B, 0x8007370A, 0x80070057, 0x800B0100, 0x80092003, 0x800B0101 en 0x8007371B).
Normaal gesproken wordt de tool automatisch als update aangeboden zodra een van genoemde inconsistenties voordoet, maar System Update Readiness kan zo nodig ook als standalone-pakket via de website van Microsoft worden gedownload.
Neem er wel even de tijd voor, het kan namelijk erg lang duren voordat de reparatietool zijn werk heeft afgerond!
Succes.

Laatst bewerkt:
bedankt voot jullie meedenken allemaal.
Hoewel ik wufixvista11.zip heb gedownload en daarna
fsutil heb geprobeerd geeft de computer aan dat ik geen bevoegdheden heb om die bewerking uit te voeren. Terwijl ik de administrator ben. Wat kan ik nu doen om als administrator aangemerkt te kunnen worden?
Alvast weer bedankt voor jullie moeite.
Ake

Laatst bewerkt:
Hoi !

Rechts klikken op het .exe-bestand en kiezen voor: als administrator uitvoeren.

Greetz,

Harry.

Bedankt Harrie
Dit was en goeie tip. Het programma heeft echter nog niet tot het gewenste resultaat geleid. De regelmatige aanbieding van KB981852 blijft een vast ritueel. Het resetten van het syteem via systeem herstel in nog steeds niet mogelijk zelfs niet in de veilige modus. Heeft iemand nog een andere optie?
Met dank alweer voor jullie meedenken. Groetjes Ake

Hoi !

Zoals ik al postte:

Gewoon handmatig installeren, nadat je via Windowstoets + R - %temp% - enter de tijdelijke map hebt leeggemaakt en het register hebt opgeschoond m.b.v. de registercleaner uit CCleaner.

Greetz,

Harry.

Bedankt Harrie
Alle raad perfect opgevolgd. Het resultaat is nog steeds nul. Ik heb de computer een dik uur lang laten scannen op virussen en geen gevonden. Als ik updates wil verwijderen zegt de computer dat er geen zijn. Windows update zegt dat er niet naar updates kan worden gezocht. Als ik systeemherstel wil doen geeft hij aan dat het ivm 1x8100202 niet mogelijk is en moet ik een gebeurtenisregister bekijken. Waar ik dat kan vinden is me nog steeds een raadsel. Ik vraag me af of er iets uitgeschakelt of verwijdert kan zijn waardoor dit is ontstaan. Misschien dat iemand nog een idee heeft. Bedankt trouwens allemaal voor jullie reacties. Groetjes Ake

Hoi Harrie
Kun je me een beetje wegwijs maken in het te downloaden programma?
Bv welke downloads ik moet kiezen en wat ze doen?
Alvast bedankt voor je moeite. Groetjes Ake

Hoi !

Download is 'n .rar-bestand.

Uitpakken, uitleg zit erbij, dus eerst het .txt-bestand lezen.

Daarna het .exe bestand...even wachten, dan zou het gefixt moeten zijn.

Het is ook handmatig te doen d.m.v. 'n aantal commando's in de command-prompt, maar ik kan die niet meer allemaal uit m'n hoofd.

Greetz,

Harry.

Dank je Harrie
Je suggesties werken feilloos. Het programma deed van alles en het was in het begin hoopvol maar na een minuut stond er weer een update in de wacht. Ik krijg nog steeds de melding dat er niet naar updates kan worden gezocht. Nog iemand een suggestie?
Bedankt voor jullie volharding
Groetjes Ake

Heb je ook de reparatietool System Update Readiness voor Windows Vista geprobeerd vermeld in posting nr.5?

Hoi computergenoten
Allereerst bedankt allemaal voor jullie meedenken.
Het probleem KB981852 heb ik kunnen verhelpen. Het niet kunnen updaten van welke update maar ook lag waarschijnlijk aan een virus wat niet via de reguliere scans van microsoft security essentials werd opgespoord. De beveiliging van micosoft leek te werken en gaf aan dat de computer veilig was. Echter toen ik deze in de veilige modus probeerde te starten gaf hij aan dat mijn computer niet beveiligd was en kon ik deze fout ondanks scannen niet herstellen. Volgens mijn computer kon er geen enkele update worden gedownload. Zelfs niet in de de veilige modus minimaal. Ook was het niet mogelijk om systeemherstel te doen niet gewoon alsook niet in de velige modus. Ik heb toen in de veilige modus niet in de minimaal maar de gebruikersinterface aangeklikt waarna ik via de taakbeheer ook in het systeemherstel kon komen. Deze bleek wel te werken. Ik heb de computer toen 2 maanden teruggezet en verholpen waren alle problemen. Met msconfig weer terug in de gewone modus. KB981852 is nu geinstalleerd, er kan weer geupdate worden, syteem herstel werkt weer en er is weer een blije computergebruiker erbij. Hopelijk werkt die tactiek ook voor de vele anderen met dit probleem
Groetjes Ake

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan