De rode stippellijn duidt geen foute spelling aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrBarry97

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 okt 2015
Hoi allemaal,

ik zit redelijk verveeld met het volgende probleem: bij het typen van teksten in Word duidt deze de foutieve woorden niet aan met een rode stippellijn. In Outlook en dergelijke andere programma's wordt dit wel gedaan. Het vakje "spelling controleren tijdens typen" stond altijd al aangevinkt en verder heb ik ook niets aangepast.
Ik werk met Office 2016 op een Macbook pro 13" mocht dit nodige informatie zijn.

Alvast bedankt!
Bram

manamana, ik denk dat die richtlijnen voor Windows gelden want onder 'bestand' staat er nergens de keuze 'opties'. Ook 'uitzonderingen voor' vind ik bvb nergens ..

Maak eens eens een schermafdrukje van jouw instellingen; dan zien we al een heel stuk meer.

Schermafbeelding 2015-10-12 om 17.14.14.jpgSchermafbeelding 2015-10-12 om 17.13.55.jpgSchermafbeelding 2015-10-12 om 17.13.43.jpg
Hierbij de 3 meest relevante instellingen. Alles staat nog op de instellingen waarmee het geïnstalleerd is.

En hoe staat je taal? En de Geavanceerde instellingen?

Taal staat overal in het Nederlands en die geavanceerde instellingen gaan enkel over Franse en Spaanse invoer, niet relevant voor dit probleem dus. Daarmee dat ik het ook niet snap maar wil je gerust screenshot van de geavanceerde instellingen leveren.

Je kunt nog eens in de stijlinstellingen kijken; je kunt namelijk voor elke stijl opgeven of tekst met die stijlopmaak gecontroleerd moet worden of niet. Als jij de spellingcontrole in de standaardstijl hebt uitgezet, dan zie je dus ook niks, ook al staan je standaard instellingen goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan