De root van een samsung Tab2

Status
Niet open voor verdere reacties.

krmulder

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Bij het installeren van Sygic moet ik een apk en een folder in de root van de tablet (Samsung TAB2) zetten.
Waar zit deze root en hoe doe ik dit?

De root van een map structuur is gewoon het aller eerste level. Er wordt mee bedoeld dat je het niet in een map moet zetten.

Bestandsoverdracht is niet altijd makkelijk omdat mappen anders weergegeven kunnen worden dan hoe ze zijn en bepaalde delen van het geheugen verborgen kunnen blijven. Volgens mij krijg je een getrouwe weergave en snel kopiëren van bestanden, van en naar de computer, met WiFiDroid.

De App WiFiDroid op de tablet of smartphone geeft alleen een adres, zoals http://192.168.2.1:8080 of http://192.168.2.2:8080. Deze vul je in in de browser op de computer en je krijgt daar op die pagina een verkenner scherm te zien. Bestanden en mappen plaatsen doe je door deze naar een daarvoor bestemd deel van het venster te slepen. Bestanden van de tablet af halen kan door die te selecteren en Downloaden te kiezen. Ze worden dan als .zip bestand op de computer gedownload.

Er zijn utility's die een Android apparaat via USB met de computer verbinden en deze worden vaak meegeleverd met het apparaat of zijn alsnog op Internet te krijgen maar die moet je op de computer installeren, geven niet altijd een getrouwe weergave, zijn lang niet zo gemakkelijk in gebruik, worden actief op de computer en je hebt daar dus een kabeltje bij nodig.

Rooten is een term die bedoeld dat je het besturingssysteem zo veranderd dat deze ook andere versies van Android zal kunnen installeren, dan alleen de aangepaste versie die de fabrikant beschikbaar stelt. Rooten heft bepaalde beperkingen op en er zijn toepassingen die dat vereisen. Het is altijd de vraag of applicaties niet uitgaan van een geroot toestel. Hopelijk is er hier geen begripsverwarring. In ieder geval is rooten om meerdere redenen af te raden.

Dit is wel heel snel, ontzettend bedankt. Ik dacht zelf om de files met dropbox op mijn tablet te zetten (folder downloader voor dropbox), maar ik ga zeker WIFIdroid even bekijken.

Dit is wel heel snel, ontzettend bedankt. Ik dacht zelf om de files met dropbox op mijn tablet te zetten (folder downloader voor dropbox), maar ik ga zeker WIFIdroid even bekijken.

Ik zou niet weten waarom dat niet zou gaan eigenlijk, ik doe nooit anders. Een APK bestand kan je prima installeren zo. Wel de beveiliging uitzetten voor het installeren van software van derden......wel weten dat je een schoon bestand hebt dan.

Toch niet zo makkelijk, ik kreeg het niet voor elkaar om in de root / de apk en folder te kopiëren. Daarom maar even neuzen voor navigatiesoftware voor de Android die ik gevonden heb met een gratis kaart van Nederland er zelfs bij. Laat maar zitten dat rooten :) In ieder geval bedankt voor de reacties, word erg gewaardeerd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan