De schijf in station E is niet geformateerdn nu formateren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

smette

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2008
Beste leden van helpmij.nl forum
Ik zit met een redelijk vervelend probleem. Ik heb hier thuis een oude pc staan die sinds kort volgende error geeft, wanneer ik een gewone CD-rom in de dvd lezer steek van de computer. Het probleem ligt duidelijk niet aan de cd, want het probleem komt voor met ELKE cd of dvd, en de pc leest wel degelijk de cd/dvd, want de pc doet er een tijdje over om de cd/dvd te lezen.
De drive geeft volgende error wanneer ik een poging doe tot het openen van de cd/dvd:
Station E is niet geformateerd, wilt u nu formateren: Ja/Nee

Ja: Kan de schijf in station E niet formateren
Nee: Er gebeurt verder niets

Wat kan ik doen zodat deze cd/dvd-drive weer naar behoren functioneert?
Vriendelijke groeten:
Smette

1. Welk icoontje staat er bij de E schijf bij "Deze Computer" ?
2. Gaat het lampje van de cd drive aan als je de cd probeert te openen?
3. Als je het laadje opened, en je probeert de cd te openen, geeft hij dan de zelfde melding?

1. Welk icoontje staat er bij de E schijf bij "Deze Computer" ?
2. Gaat het lampje van de cd drive aan als je de cd probeert te openen?
3. Als je het laadje opened, en je probeert de cd te openen, geeft hij dan de zelfde melding?

1. Het icoontje is een gewoon c-rommetje, zoals het normaal hoort te zijn.
2. Als ik de cd probeer te openen, dan brand het lampje niet. Maar de cd word gelezen, op voorhand (dus als je hem in het station steekt), (dit hoor je, en zie je aan het lampje die flikkert, en het zandlopertje) en daarna kan je pas op het cd-rommetje duwen in deze computer zodat deze reageert.
3. Als ik het laadje open, dan heeft de speler, volgende error: Plaats een cd in station E

Dank bij voorbaat
Smette

Waarschijnlijk is de drive defect of de lens smerig.
Je zou een zogenaamde "lens cleaner" kunnen proberen, meestal verkrijgbaar voor ongeveer 10 euro bij een audio/video zaak.
Deze cleaners zijn cd's met een borsteltje op en vaak ook een flesje vloeistof.
Ze zijn meerdere keren bruikbaar en altijd handig om te hebben.
Indien dit niets uithaald kun je nog altijd de drive vervangen.
Ook een optie is om de drive aan een andere pc te hangen en te kijken of hij daar wel werkt, maar dan moet je wel over een 2e systeem beschikken.

dus het is niet mogelijk dat het probleem ligt aan de software?
driver updates ofzo?
Alvast bedankt
Smette

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan