De sims 2 loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

morderx

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Ik heb vista en ik weet dat er een aantal problemen zijn met Vista en De sims, maar toch draait hij bij mij zonder problemen, tenminste hij start normaal op etc. Ik heb hem onder compatibiliteit Windows XP draaien, daar doet hij het al beter onder en heb hem op 800x600 draaien ( bij opties op de sims ) maar nu loopt hij telkens vast als ik een familie maak gaat alles goed, tot dat ik op het vinkje klik om hem op te slaan en richting je dorp/stad te gaan om je familie een huisje te geven. Hij blijft gewoon stil hangen het enige wat beweegt is het zandlopertje die rond draait, verder lichten de vakjes niet op. ( soms gaat het heel langzaam met het laden etc. of hij blijft even hangen , maar hij doet dus totaal niks ).

groetjes

En hiervoor kon je het spel wel normaal spelen op je pc/laptop?

Uitbreiding erbij gekocht?

Voldoet je systeem aan de eisen van het spel?

Onlangs windows opnieuw geinstalelerd en wellicht drivers vergeten?

Of te wel, je geeft veel info over het probleem, maar niet over waarop je het spel speelt.

En hiervoor kon je het spel wel normaal spelen op je pc/laptop?

Uitbreiding erbij gekocht?

Voldoet je systeem aan de eisen van het spel?

Onlangs windows opnieuw geinstalelerd en wellicht drivers vergeten?

Of te wel, je geeft veel info over het probleem, maar niet over waarop je het spel speelt.

Ja, ik kon het normaal op starten er zijn wel probleempjes geweest wat betreft het vast lopen etc. Maar dat is dus gedeeltelijk opgelost.

Ik heb geen uitbreiding gekocht ik heb the sims 2 geinstalleerd met meteen alle uitbreidingen die er zijn behalve glamour stuff.

Als het goed is voldoet hij wel gewoon aan de eisen van het spel, anders zou hij niet eens op starten.

Ik heb de laptop wel leeg gegooid gehad maar hij werkt prima, ook met andere spellen.

Dat heb ik wel degelijk die info gegeven. ( vista, onder compabiliteit xp service pack 2 ) onder opties op de sims 2 800x600

Laatst bewerkt:
En over welke laptop hebben we het hier? Merk en type.

The sims 2, zonder uitbreidings pakketten stelt lichtere eisen aan de laptop dan de uitbreidingen.

Daarbij geef je wel antwoord op de vragen, maar net niet voldoende. Je hebt dus windows opnieuw geinstalleerd, maar nogmaals, heb je toen ook netjes al je drivers geinstalleerd?
Staan er vraagtekens in apparaatbeheer?

En je laatste zin begrijp ik niet. Ik heb nergens gevraagt naar info die je al gegeven hebt. Heb het niet gehad over de compatibiliteitsmodus.

Het is een compaq presario a900, de drivers zijn gewoon geïnstalleerd en alles klopt ik kan mezelf in ieder geval niet betrappen op iets wat ik vergeten ben ofzo.

Verder had ik eerst problemen ook met het vastlopen, op het begin liep hij vaak vast dus heb ik hem onder XP service pack 2 draaien, toen deed hij het tot ik poppetjes ging aanmaken en telkens als ik bijvoorbeeld een gezicht wou veranderen dan liep hij vast. Toen heb ik hem op 600x800 gezet zodat het wat minder zwaar was voor de laptop.

Het gekke vind ik, dat ik hem op de vaste computer heb staan met xp e.d. erop en daar werkt hij prima op terwijl de laptop eigenlijk meer dan de vaste zou moeten kunnen.

Ik denk echt dat het aan Vista ligt maar ik heb wel een oplossing nodig xD

Maak eens een hardware overzicht met pc wizard of test hier of je laptop het spel wel aan kan: www.canirunit.com Maak een screen van de uitslag en plaats die hier.

Heb zelf het vermoeden dat je een videokaart hebt die niet ondersteund word door het spel en met een laptop is daar géén oplossing voor.

Het is inderdaad je videokaart die niet ondersteund word door het spel.

Site geeft aan dat je het spel kan spelen, maar dat geeft niet de garantie het het ook echt werkt. Helaas is daar niets aan te doen.

Wat je kan proberen is het spel zonder uitbreidingen te spelen, dat zou wellicht wel werken, maar de uitbreidingen kan je vergeten.

Omdat het een laptop betreft kan je ook niet even een andere kaart plaatsen.

Naja dan toch bedankt en dan kijk ik wel verder... niks aan te doen dan :) zou the sims 3 dan ook niet kunnen? Denk het niet maar goed.

Zelfde probleem en sims 3 heeft zelfs hogere eisen dan sims 2. Dus nee, dat word em niet. Met de kaart die jij hebt kan je een heleboel spellen van nu niet spelen, helaas.

Zelfde probleem en sims 3 heeft zelfs hogere eisen dan sims 2. Dus nee, dat word em niet. Met de kaart die jij hebt kan je een heleboel spellen van nu niet spelen, helaas.

Maakt niet uit eigenlijk want deze laptop is eigenlijk alleen voor school etc. binnenkort koopt mijn vriend als het goed is een speciale computer voor spellen dus met 1 terabyte geheugen volgens mij, dat scheelt al een hele hoop want ik had al een hoop gedoe om de the sims 2 op de vaste pc te zetten.

Neem aan dat je 1 tb hardeschijf ruimte bedoelt. 1 tb werkgeheugen is niet echt de norm voor een systeem voor thuis.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan