• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

De som van indirect ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

dbotterweg

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2008
Ik heb een excel bestandje waar ik de som van een hele rij gegevens wil hebben. Maar ik wil zelf kunnen veranderen / zeggen, vanaf waar tot waar hij de som moet nemen. Dit is mij gelukt door deze formule te gebruiken.
=SOM(INDIRECT("Q"&$Q$4):INDIRECT("Q"&$S$4))

En dan zet ik in Cel Q4 en S4 van waar tot waar hij de som moet berekenen.

Alleen nu wil ik dit doen op een andere blad. Dus ik wil die formule en die 2 cellen (waar ik dus invul vanaf waar tot waar hij de som moet doen), in een ander blad hebben. Dus die formules moeten verwijzen naar het blad "2008" (zo noem ik dat blad) en staan in het blad "werkjaar".

Hopelijk kunnen jullie me helpen!
Bedankt alvast :D

=SOM(INDIRECT("2008!Q"&$Q$4):INDIRECT("2008!Q"&$S$4))

Wigi

ow wat stom, ik had ook al precies dat geprobeerd, alleen werkte niet enzo, dus vond vet raar enzo.. maar kom er nu achter dat ik zon haakje tussen 2008 en ! had gedaan: 2008'!. Want dat maakt hij ervan als je gewoon een cel gelijk wil stellen aan een cel op een andere pagina. Magoed, nu werkt het en klopt het ;)

Super bedankt! :D!!

Dan mag de vraag nog even op opgelost.:thumb:

Mvg

Rudi

Laatst bewerkt:
' ' mogen er rond gezet worden, maar dan wel 2 haakjes en niet 1 haakjes.

Als er een spatie in de bladnaam staat MOETEN er ' ' rond staan.

Wigi

oke, nu gaan we een stapje verder :p, hoe kan ik dan precies het zelfde doen, maar dan zo: dat je het nr van de cel in blad 2008 mee begint, dat ie dan de som dus weer moet nemen van bijv cel 40... en dat hij gewoon doorberekend tot bijvoorbeeld cel 10 op blad "2009".

;)

oke, nu gaan we een stapje verder :p, hoe kan ik dan precies het zelfde doen, maar dan zo: dat je het nr van de cel in blad 2008 mee begint, dat ie dan de som dus weer moet nemen van bijv cel 40... en dat hij gewoon doorberekend tot bijvoorbeeld cel 10 op blad "2009".

;)

Daar begrijp ik jammer genoeg niet al te veel van...

;)

Kan je een voorbeeld sturen van wat je precies bedoelt?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

ow lol, ok. Volgens mij wordt het hiermee duidelijk ;)
Code:
Zoiets:
=ALS(D5=D7;SOM(INDIRECT(""&D5 & "!A"&$C$5):INDIRECT("" & D7 &"!A"&$C$7));SOM(INDIRECT(""&D5 & "!A"&$C$5):INDIRECT("" & D5 &"!A"&1000);INDIRECT(""&D7 & "!A1"):INDIRECT("" & D7 &"!A"&C7)))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan