• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

De tijd veranderen naar zoals je het uitspreekt maar kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gridishere

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Hallo,

De tijd veranderen naar zoals je uitspreekt? Weet iemand hoe je dat aanpakt met wat voor formula? Ik ben hier eigenlijk wel benieuwd naar.

Rij 1

8:30
9:53
4:15
4:00
2:30
5:40
1:45
3:10

Rij 2:

half 9
7 minuten voor 10
kwart over 4
4 uur
half 3
20 minuten voor 6 / 10 minuten over half 6
kwart voor 2
10 minuten over 3

Met vriendelijke groet,

grid

:)

Grid,

Dit was een leuke uitdaging.

Maar dit is niet met een simpele formule te doen.
Ik heb het moeten oplossen met VBA.

Zie voorbeeldprogje

Bijlagen

Leuk dat je dit even hebt gedaan zo. Bij het werken met de tijd na 12 uur zit je met 13:00 etc. Kun je die ook aangeven als 1 uur 2 uur enzovoort?

Dit is o.a. het middagcommentaar waar dit om gaat.

14:10

15:45

18:00

Met vriendelijke groet,

grid

probber het langs deze weg te verkrijgen
Code:
If Hour(Cells(x, 1)) = 13 Then Cells(x, 2).Value = "1 uur " & "en " & Minute(Cells(x, 1))
If Hour(Cells(x, 1)) = 14 Then Cells(x, 2).Value = "2 uur " & "en " & Minute(Cells(x, 1))
vul je uren aan tot 24 uur

Dank je voor deze regels. Maar zo zie ik minder goed als jou waar ik die regels invoeg. In dit geval gaat het om tot 19:00. Kun je me wat helpen? :)

Laatst bewerkt:
Alt F11 , maar dat wist je al hoe je in de VB editor komt , vul de code verder . sorry heb bestandje niet opgeslagen :confused:

Bijlagen

• schrijf tijd.jpg
    schrijf tijd.jpg
    84,5 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Met ALT F11 kun je ook VB openen. Dat is mijn methode. Wat betreft je script, dit heb ik even uitgeprobeerd zo en er zit zeker vordering in. Je krijgt nu bij 13:15 de uitkomst 1 uur en 15 en geen kwart over 1. Heb je dit al eerder uitgedacht?

Met vriendelijke groet,

grid

Laatst bewerkt:
oeps foutje van mij idd Alt F11 of een rechtermuisklik op je tab van je blad " programmacode selecteren " . Ik heb even in de code van Martin gekeken en dit vlug gepost . Zie niet direct hoe ik de code voor 10 minuten voor 2 uur moet gaan samenstellen , je moet de brondata al gaan splitsen in uren voor 12 uur en dan nog eens de minuten zoals deze er nu al staan in de macro van Martin .

Laatst bewerkt:
@ Daniël,

Helaas, je hebt nog 3,122,341 namen om te gokken.

Dank voor de :thumb::thumb: -en

Laatst bewerkt:
Superzeeuw het werkt nu prima. Zo zie je maar :) Nog 1 klein dingetje, kun je ook als er geen tijd staat zorgen dat er geen 0 uur staat?

Met vriendelijke groet,

grid

Bijlagen

Grid,

Hierbij het gewenste:

@ Daniël,

Dat is mijn andere bijnaam omdat Superzeeuw te lang is voor op de site, maar.....

Bijlagen

Laatst bewerkt:
dank je wel voor het resultaat, het werkt goed, voor de rest prettig weekend alvast :)

Met vriendelijke groet,

grid

Grid,

Het was een leuke uitdaging dus graag gedaan.

Ook een prettig weekend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan