''De Tuner is niet geïnstalleerd''

Status
Niet open voor verdere reacties.

Akuist1865

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Hallo,

tot gisteren had ik een Zolid TV-kaart (Aldi), die gebruikte ik mbv Windows Media Center.
Tot gisteren. Want vanmorgen toen ik via de gids een programma wou kijken, gaf media center het volgende aan:

''De Tuner is niet geinstalleerd. Er kunnen geen videobeelden worden weergegeven omdat er geen tunerhardware is gevonden. Controleer of de tunerhardware juist is geinstalleerd en aangesloten.''

Dat controleren heb ik al gedaan. Ik heb de kaart uit de kast gehaald en alle stof weggehaald en daarna de kaart weer teruggestopt. Ik heb het stuurprogramma opnieuw geinstalleerd en ik heb ook het afspelen via een ander programma geprobeerd maar niets helpt.

Kan iemand mij vertellen wat het probleem is en hoe ik dat op moet lossen?
Ik heb wel gisteren een programma laten lopen dat het register opschoont. Misschien ligt het daar aan.:confused:

Probleem kom je vaker tegen met MCE. Heb je na installatie ook de instellingen weer doorlopen in Media Center zelf. Mogelijk dat de kaart wel werkt in Windows maar dat het probleem zit in het instellen binnen Media Center.

Je vermeld er helaas niet bij welke MCE je gebruikt XP of Vista.

Probeer de kaart eens in een andere PCI slot te steken dat wil soms ook helpen als het nog niets wil lukken met bovenstaand.

Voor Vista dit gevonden
De tuner is niet gevonden (interne tunerkaart): de tunerkaart is niet geïnstalleerd, is niet ingeschakeld, beschikt niet over bijgewerkte stuurprogramma's of is niet geconfigureerd voor gebruik met Windows Media Center.

Actie
Controleer of de tuner op uw computer is geïnstalleerd.

Schakel in Windows Apparaatbeheer de tunerkaart in. Zie Wat is Apparaatbeheer? voor meer informatie over het installeren en configureren van hardware.

Zie Help-informatie opvragen over uw tv-tunerkaart voor informatie over het bijwerken van het stuurprogramma.

Als u de tuner wilt configureren voor gebruik met Windows Media Center, bladert u op het startscherm naar Taken en klikt u achtereenvolgens op Instellingen, Tv en Tv-signaal instellen.

Bron: http://windowshelp.microsoft.com/Windows/nl-BE/Help/d4dce2d3-0388-43b1-8880-7d6823d0eb9f1043.mspx#EM
Klik op: Waarom krijg ik een foutmelding als ik probeer tv te kijken?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.

Het gaat over MCE voor Windows Vista.

Als ik het TV signaal opnieuw wil instellen, geeft ie ook aan dat er geen tunerhardware is gevonden, dus dat heeft ook al geen zin.

Het apparaat wordt wel herkend in apparaatbeheer en het is al ingeschakeld, dus daar ligt het ook niet aan.

Zou het niet iets met een verwijderde waarde uit het register te maken kunnen hebben?

Het kan inderdaad een probleem in de registry zijn. Maar als je de drivers opnieuw hebt geinstalleerd zou dat het probleem opgelost zijn.

Probleem met Media Center is dat niet elke Tv-Kaart 100% goed wordt ondersteunt.
In Vista zelf zal de kaart goed werken maar onder Vista Media Center is meer nodig en dan is de kans op problemen veel groter. De kaart moet ondersteunt worden door Media Center. Vaak zetten ze op de doos doodleuk Vista Compatibel maar dat zegt niets over een goede werking onder Media Center.

Nu heeft alles gewerkt bij je dus het moet kunnen. Alleen wordt het erg lastig omdat er vrijwel geen info te vinden is hierover mbt deze kaart.

Het beste kun je na installatie van het Media Center direct een image maken. Voordeel is dat als je een keer problemen hebt je heel snel weer terug kunt naar een werkende situatie.

Zelf maakt ik gebruikt van 3x een Hauppage 150 MCE Tvkaarten en deze werken zeer goed en bijna nooit problemen mee.

De Zolid Tv kaart is veel over te vinden qua problemen maar verder geen info over een fabrikant of drivers. Dan wordt het erg lastig er rest je maar 1 ding als je er niet uitkomt en dat is opnieuw installeren en direct een image maken.

Als je veel gebruikt maakt van je Media Center icm TV kijken/opnemen dan adviseer ik je eigelijk om te investeren in een goede TV kaart. De Hauppage kun je meestal voor rond de 50 euro wel vinden

Zoals http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=I&A=403035
Lel wel op mocht je een TV kaart kopen dat deze geschikt is voor MCE. De hauppage is er namelijk in 2 versie van de 150. Er moet MCE achter staan.

Eigenlijk wil ik nog niet denken aan een nieuw apparaat omdat het vorige apparaat nog in de garantie zit. Daardoor bel ik morgen even naar de fabrikant (of het service-point of wat het dan ook mag zijn (www.unisupport.net)) en ga ik hem opsturen. Op die site zijn trouwens ook drivers te vinden, die probeer ik ook nog even te installeren.

En dan hopen dat ik een nieuwe krijg of een herstelde.

Bedankt voor de hulp.

Als de kaart nog in garantie zit is dat zeker een optie.

Maar als je in het forum kijkt zie je nog een topic met een probleem als het om dezelfde kaart gaat. De reactie die zij geven is nou niet echt een antwoord waar je iets mee kunt en hoop dat je er verder mee komt. De Hauppage die ik gebruik bestaat al langer dan 3 jaar dus dat maakt niets uit.

http://unisupport.net/forum/viewtopic.php?t=433

Nog wel een tip voor je.. Installeer alleen de drivers voor de Tv kaart als je hem wilt gebruiken in MCE. Vaak levert de eigen TV software problemen op icm MCE.

Ik wens je succes en hoop dat het je gaat lukken.

Twee weken later heb ik dus de kaart opgestuurd en vandaag weer terug ontvangen.

Alle drivers opnieuw geinstalleerd en de pc opnieuw opgestart, alles gedaan wat in het boekje stond.

Maar... Tot mijn grote verrassing nog steeds geen beeld! De kaart wordt nog steeds niet gevonden!!:confused:

Kan ik misschien het onderdeel Media Center alleen opnieuw installeren? Of ligt het nog ergens anders aan?

Alvast bedankt!

Je kunt het niet opnieuw installeren. Je kunt wel binnen MCE alles opnieuw instellen.

In MCE kiezen voor
Instellingen --> Algemeen --> Media Center Instellen --> Media Center Setup opnieuw uitvoeren

Maar of daarmee het gaat lukken kan ik niet zeggen maar zeker te proberen.

Andere optie is anders om alles opnieuw te installeren en als het dan goed werkt direct een goede image maken.

Heb het geprobeerd, niet gelukt:mad:

Heb net even met een medewerker van Microsoft gechat, hij was een beetje onduidelijk maar hij vertelde over een herstel-cd. Ik heb dus blijkbaar een recovery-cd nodig.

Eerst vertelde hij dat die op mijn originele Vista-DVD stond, maar later moest ik toch naar de winkel gaan om er een te kopen.:confused:

Kun je me vertellen of er wel of geen herstel-cd op de installatie-dvd zit, en hoe ik die moet gebruiken, en of dit invloed heeft op mijn bestanden?

Bedankt!

Of je een herstel cd hebt gekregen bij de PC kan ik niet zeggen. Je zult moeten kijken of je bij aanschaf van de PC een Cd/DVD hebt gekregen met herstel-software of een orginele Vista DVD.

Als je die niet hebt gekregen dan kun je dat soms ook via een programma die al op de pc geinstalleerd doen en moet je zelf de DVD's maken. Je krijgt ze dan niet erbij maar je dient dit zelf te doen.

Als dat ook niet het geval is kun je nog kijken bij de fabrikant van de PC of daar info te vinden is hoe je aan de herstel cd's kuint komen of aanmaken.

Als bovenstaande niet mogelijk is dan dien je contact op te nemen met de winkel waar je het gekocht hebt aangezien je wel een licentiesticker neem ik aan ergens op de PC hebt en dus recht hebt op de cd/dvd's.

Als je een herstel gaat doen betekend dit vaak dat je pc terug brengt in de staat zoals hij was toen je hem kocht. Alle instellingen en gegevens die van belang zijn raak je dan kwijt dus het is zaak deze eerst veilig te stellen.

Soms heb je ook een optie met behoud van de gegevens maar ook dan zou ik eerst een backup maken omdat er altijd iets mis kan gaan.

Ik bedoel eigenlijk iets anders, helpt het om Windows Vista opnieuw te installeren? Als ik dan gewoon via de originele installatie-dvd op ''installeer nu'' klik, dan zegt ie dat de oude windows-map wordt verplaatst en dus de map C/Windows wordt veranderd in C/Windows.old, en er een nieuwe map C/Windows wordt aangemaakt.

Dus dan zouden alle bestanden en documenten toch bewaard moeten blijven?

Heb al gekeken en een back-up kost mij 17-29 dvd's...

Dit alleen om een tv-kaartje aan de praat te krijgen!!:p

Zou wel kunnen op die mannier maar heeft 1 groot nadeel. Je systeem is direct vervuild omdat er nog een oude op staat. Tevens zijn er buiten de Windows map nog meer mappen die windows gebruikt waardoor je al snel het overzicht kwijt bent.

Met Xp kun je altijd wel gewoon de installatie opnieuw uitvoeren over de bestaande installatie waardoor de gegevens allemaal behouden blijven.

Een backup die 17-29 DVD's nodig heeft lijkt mij niet kloppen. Aangezien je alles opnieuw gaat installeeren stel je zelf alleen je documenten/foto's/bestanden en email veilig. Overige software dien je toch opnieuw te installeren aangezien je die niet met een backup terug kan zetten.

Ik zou zeker kiezen om je eigen gegevens veilige te stellen en daar de harddisk tijdens installatie opnieuw te formateren en installeren. Dan heb je een goede basis om van daaruit te beginnen.

Ik kan je helaas niet verder helpen aangezien mijn vakantie voor de deur staat en 3 weken de rust op ga zoeken. Ik wens je succes en hoop dat het gaat lukken.

Laat via die topic nog wel even weten hoe en wat dan lees ik dit later weer.

Hulp is niet meer nodig, het probleem is opgelost. Dankzij de nieuwe installatie van Vista werkt de tv-kaart weer goed.

Bedankt voor de hulp en een fijne vakantie gewenst:).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan