De Ultieme Manier Om De Standaard Windows Messenger Uit Te Schakelen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdXenos

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2001
Berichten
192
Hallo iedereen,

Zoals men weet heeft Microsoft MSN 5.0 en MSN 6.0 uitgebracht.

Deze messenger programma's worden elke keer verbeterd en opnieuw ontwikkeld. Echter is het voor Windows XP gebruikers wel een nadeel die nieuwe messengers.

Windows XP heeft zelf standaard messengers erop zitten, deze zijn 4.5, 4.6 en 4.7. De nieuwe messengers msn 5.0 en msn 6.0 kun je ook installeren op Win XP, maar dit programma zet hij ernaast. Jou Windows XP heeft nu 2 verschillende soorten messengers op je computer. Deze 2 storen vaak op elkaar en geven foutmeldingen of je kunt slecht aanmelden.
Op helpmij.nl heb ik veel de vraag gelezen "hoe kan ik Windows messenger 4.5, 4.6 of 4.7 verwijderen?".

Dit is niet nodig!

Als men Windows Messenger verwijderd van Win XP krijg je foutmeldingen.

Het enige wat je moet doen is Windows messenger uitschakelen.

Je moet het volgende doen:

Ga naar start/uitvoeren/type "msconfig.exe"/hulp programma's voor system config/ klik op tablad Service

Je ziet nu een hele lijst staan met programma's die autom. actief zijn. Ook staat hier tussen messenger, vink deze uit. Klik nu op OK, hij vraagd of je opnieuw wilt opstarten, klik op ja.

Als je computer opnieuw opgestart is krijg je een melding dat er in je config iets is veranderd. Vink dit bericht niet meer weergeven aan.

Nu zal je merken dat Win XP zijn standaard messenger niet meer autom. opstart en kun je rustig MSN 5.0 of MSN 6.0 gebruiken.

Ik hoop dat dit geen oud nieuws is en dat er mensen zijn die hier iets aan hebben.

Bij mij werkt het erg goed!

In de bijlage vind je een afbeelding van de Hulpprogramma voor configuratie.

Voor vragen mag je natuurlijk altijd op dit bericht reageren.

Gr. AdXenos
 

Bijlagen

  • msn-uitvoering-uit-zetten.jpg
    msn-uitvoering-uit-zetten.jpg
    19,3 KB · Weergaven: 49
Leuk nieuws,
maar de meeste problemen begonnen pas als men Outlook Express open zette(ondanks in opties uit- geschakeld), dat de 4.7 automatisch ging draaien, en als je 5.0 of 6.0 ook open had bracht dat een conflict in de comp, door 4.7 te verwijderen is dit probleem opgelost;)

zie ook hier http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=118246

ik heb geen foutmeldingen meer gehad
 
Hoi P@sbeer,

Het klopt idd dat als je outlook start msn 4.5, 4.6 of 4.7 uit zichzelf opend. Maar als je bij deze 3 insteld dat ze niet autom. moeten openen bij het starten van windows of verbinding maken dan doet hij dat niet.

Wel moet je msn 5.0 of 6.0 al aan hebben staan.

De manier die jij toepast kan ook, maar niet bij iedereen heeft dit gewerkt.

En het is ook maar een optie die ik aanhaal.

Gr. AdXenos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan