de verbinding met de Microsoft Exchange Server niet beschikbaar is. Outlook moet on l

Status
Niet open voor verdere reacties.

snoeppie

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Hallo
wij hebben een netwerk met een SBS met exchangeserver en daaraan hangen 4 workstations met win2000 en 3 met win xp pro servicepack 3
Verder gebruiken we outlook van office 2003 pro

tot voor kort kon ik met alle wordstations mail ophalen in Outlook via de exchangeserver, maar de laatste tijd geven de xp pro machines de volgende foutmelding:

de verbinding met de Microsoft Exchange Server niet beschikbaar is. Outlook moet on line zijn of er moet een verbinding zijn om deze actie te voltooien

Ik kan dus geen gebruiker aanmaken, want een naam kan hij niet controleren.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn en hoe ik het kan oplossen ?

De machines met de win2000 versie hebben nergens problemen mee.

Alvast bedankt voor de oplossing en de hulp

groetjes
saskia

Hoi, dank voor je antwoord.

Ja ik kan gewoon pingen, daar is niets mis mee

groetjes
saskia

Ik ben een stukje verder, ik heb op 1 xp machine opnieuw xp geinstalleerd en dat werkt nu prima, ik ben er achter gekomen dat ik met deze machine in de activedirectory kan zoeken en als ik met de twee xp machines die niet online kunnen met Outlook in de AD zoek, kunnen ze niets vinden, dus het ligt aan het aanmelden bij de AD

weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?

Ik kan verder gewoon in het netwerk en alle andere functies werken normaal behalve Outlook

alvast bedankt

saskia

Kijk (fout-)meldingen na in Logboek van de server (sectie Beveiliging: Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe)
Kijk ook naar (fout-)meldingen in Logboek van dat werkstation (sectie Systeem en (evt.) sectie Toepassing: Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe)

Vooral meldingen rondom de tijd van aanzetten van de pc en rondom het aanmelden van de gebruiker zijn interessant.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan