De verkeerde certificaten verwijderd, Wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marmol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 nov 2014
Hallo iedereen.

Ik ben geen persoon die veel van computers af weet, daarom heb ik ook iets doms gedaan en vraag ik jullie om hulp.

Ik wilde een heel vervelende en steeds terug komende startpagina verwijderen. Is denk ik een virus. Nu ben ik per ongeluk te ver gegaan en heb al de certificaten verwijderd.
Ik wilde er 1 verwijderen die een hele rare naam had. Nu ging het fout en heb ze allemaal verwijderd. (het was al laat) :o

Hoe krijg ik nu mijn internet weer aan de gang. Maakt mij niet uit welke browser.

Of heb ik nu echt een probleem.

ik denk dat jullie wel meer informatie van mij willen, maar zou niet weten wat dus zeg het maar.

alvast bedankt,

Mark

Laatst bewerkt:
Mhh, listig en lastig. Je zou misschien systeem herstel kunnen overwegen enkele dagen terug voor dat je dit deed. En nee het kan geen kwaad.

Alleen als je iets hebt geinstalleerd in die tussen liggende tijd dan moet je dat eventueel op nieuw doen.

Oké, ja ik kan het natuurlijk altijd proberen.

ik ga even uitzoeken hoe ik dat moet doen, en dan laat ik vanavond wel weten of het wat is geworden.

bedankt voor je snelle reactie.

Ja en of het helpt weet ik ook niet precies. Waar werk je mee. Zit je op een server of zo. ??

Ik neem aan dat je de "Vertrouwde basiscertificeringsinstanties"-certificaten bedoelt?

Probeer het volgende:
a. Ga naar een andere Windows pc.
b. [Windows-toets]r toetscombinatie -> certmgr.msc
c. Open de groep "Vertrouwde basiscertificeringsinstanties"
d. Ga naar Certificaten
e. Doe Ctrl-a , zodat alle certificaten zijn geselecteerd. Rechtsklik op de selectie en kies Alle taken -> Exporteren...
Kies voor P7b formaat
Sla het bestand op op een memory-stick.
Neem het mee naar de 'probleemcomputer'.
Doe daar hetzelfde, maar importeer het gemaakte .p7b bestand. In de Certificaten-map: Actie -> Alle acties -> Importeren
Let op dat je bij het bladeren naar het certificaten-bestand het bestandstype op PKCS #7-certificaten zet, anders zie je niet het bestand.
Meteen wordt het juiste certificaten-archief gesuggereerd. Is dat (om welke reden dan ook) niet het geval, dan bladeren naar "Vertrouwde basiscertificeringsinstanties"

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
weet je ook hoe je het hebt gekregen?
nooit bij installers/downloaders alles aanvinken eerst lezen wat er staat

p.s. gebruik zowiezo nooit downloaders van bijv. Softonic

Hallo @ Elimalkaas. Met dat laatste ben ik het zeker helemaal eens. Wat een drama.

Hallo,

Allemaal bedankt voor de moeite, wist niet dat ik zulke volledige antwoorden zou krijgen.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd, eerst systeem herstel. resultaat was niet goed.
Daarna geprobeerd certificaten te importen en exporteren, maar kreeg allerlei foutmeldingen. En wist niet wat ik daarmee aanmoest, dus heb ik maar een complete herstel gedaan.

laptop draait weer als een nieuwe. en internet doet het weer.

bedankt voor de tips.

(en ik had inderdaad een paar keer softonic gebruikt)

Hallo Mooi dat je het zo hebt opgelost. Vaak ook beter dan maar steeds weer vragen en antwoorden. En ja uitkijken met downloaden. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan