De verschil tussen windows server 2008r2 en 2012 r2

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mur
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mur

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2013
Hallo heren,

Kunnen jullie mij vanuit jullie ervaringen vertellen, wat het grootste verschillen zijn tussen 2008r2 en 2012 r2?

Ik heb zelf over hyper-v-3.0 gelezen en daarnaast clusteren van je servers.

Is dit waar en hebben jullie nog meer??

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt

Hallo,

Hyper-V is inderdaad bij Windows Server 2012 R2 beter geregeld. Ook het clusteren van servers kan men makkelijker organiseren vanwege dat dit allemaal ingebouwd zit in de Server Manager. Daar kun je servers bij elkaar voegen en beheren.

Ik ben zelf tegen het nadeel aangelopen dat Windows Server 2008 R2 geen support heeft voor RDP 8.0 (snellere versie van Remote Desktop waarbij men een enorme prestatieverbetering merkt). Windows Server 2012 R2 heeft hier wel support voor. Ook ondersteunt RDP in Windows Server 2012 R2 clients die gebruik maken van touchscreens. Hierdoor kun je ook gebaren gebruiken in de sessie. Nadeel van deze extra functies is dat deze veel bandbreedte gebruiken. Een 1Gbps netwerk is daarom zeker aan te raden. Devices die gebruik maken van WiFi hebben meestal moeite met RDP en Windows Server 2012 R2 vanwege netwerkbeperkingen waar bij WiFi sprake van is (hoge ping, fluctuerende bandbreedte).

Verder vind ik in Windows Server 2012 R2 de organisatie van de server (bijbehorende tooltjes en logboeken) dat allemaal is samengepakt in de zogenaamde 'Server manager' erg onhandig. Het is zeker even wennen wanneer je vorige versies gewend bent.

Voordeel van Windows Server 2012 R2 ten opzichte van Windows Server 2008 R2 is dat men gebruik kan maken van Microsoft-accounts. Dit synchroniseert allemaal mooi en dat maakt het voor de gebruikers (als je bijv. een terminal server opzet binnen een bedrijf) een stuk makkelijker. Ook cloud-integratie (d.m.v. Microsoft-accounts) is allemaal mooi geregeld, net zoals bij Windows 8.1.

Bassie ik wil je heel erg bedanken voor je mooie uitleg. Zeer duidelijk alles. Ik begrijp uit je verhaal dat je behoorlijk wat ervaring hebt met Server 2012r2.
Hoe zou jij mobile device ondersteunen? zou je gebruik maken bijvoorbeeld van airwatch?
en laatste vraag :$
Weet jij misschien ook waarom een bedrijf voor exchange 2010 of 2013 zal kiezen?
Heeft het invloed als een bedrijf office 2010 gebruik dat ze dan ook persee exchange 2010 moeten gebruiken?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Hoe zou jij mobile device ondersteunen? zou je gebruik maken bijvoorbeeld van airwatch?
Ik heb me daar nog niet echt in verdiept. Airwatch ziet er inderdaad praktisch mooi en goed uit.

Weet jij misschien ook waarom een bedrijf voor exchange 2010 of 2013 zal kiezen?
Microsoft Exchange wordt in 99% van de gevallen gebruikt als e-mailserver. Ook zijn er nog meer dingen mogelijk:
Microsoft Exchange Server werkt samen met tal van cliëntprogramma’s, zowel in POP3, IMAP als de speciale Exchangemode voor gebruik met Microsoft Outlook.

Voor de meer gevorderde mogelijkheden is de Microsoft Outlook-client geschikt om samen te werken met Microsoft Exchange Server, maar ook Evolution kan gebruikt worden. Hierdoor komen alle mogelijkheden tot zijn recht zoals (gedeelde) agenda's, gezamenlijke adreslijst, uitgebreide e-mailmogelijkheden, enz.
Bron: Wikipedia

Heeft het invloed als een bedrijf office 2010 gebruik dat ze dan ook persee exchange 2010 moeten gebruiken?
Als het goed is, is het zo dat Microsoft Exchange 2013 backwards compatible is met Office 2010 Outlook. Hierdoor kan men gewoon alle functies van Microsoft Exchange 2013 gebruiken die Office 2010 Outlook ondersteunt. Nieuwe functies van Microsoft Exchange 2013 worden alleen ondersteunt door Office 2013 Outlook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan