De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen: IKFileSec

Status
Niet open voor verdere reacties.

vera26

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jul 2009
Omdat m'n PC de laatste weken soms enkele malen per dag zichzelf uitschakelt en opnieuw opstart kwam in het Systeemlogboek de volgende fout tegen:
Bron: Service Control Manager
Categorie: Geen
Gebeurtenis id: 7026
Beschrijving: De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
IKFileSec

Dit bestand staat keurig in: C:\WINDOWS\system32\drivers
Hoewel ik met tussenpozen al dagen op zoek ben of dit de oorzaak is en hoe het op te lossen is, ben ik nog niets wijzer
Kan iemand iets zinnigs hierover zeggen?
Alvast bedankt

Als mensen mij melden dat de PC uit zichzelf spontaan restart is een virusbesmetting het eerste waar ik aan denk en een volledige scan van de PC met een product als bijv A-Squard free of Bitdefender free edition levert vaak de nodige malware op. Dus mijn advies: als eerste stap diepgaande scans met verschillende AV-pakketten doen.

Inmiddels 5 á 6 keer Bitdefender gestart. Het gaat soms uren goed maar tot nu heeft hij geen volledige scan kunnen maken. Vandaag 5 uur lang probleemloos PC gebruikt en bedacht op een goed moment om Bitfender weer eens te proberen. Binnen een half uur schakelde de PC zich weer uit. Dat schiet dus niet op. Ik kan één van de andere suggesties eens uitproberen.
Bedankt voor de adviezen tot nu toe

Inmiddels in etappes toch volledig gescand en geen noemenswaardige problemen aangetroffen. Het probleem van uitschakelen en weer opstarten blijft zich voordoen ook als er niet met de PC wordt gewerkt.

Het advies om windows opnieuw te installeren vind ik een brevet van onvermogen, maar ik vrees dat in deze situatie het wel eens de snelste oplossing zou kunnen zijn. Dus alle data, e-mails, favorieten, wachtwoorden en userids veiligstellen en daarna formateren en windows opnieuw installeren zou mijn advies zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan