De vraag omtrent het toetsenbord blijft onbeantwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwazimodo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jun 2006
Hallo
Ik heb net als een oude kwaal blijkbaar nu ook:
en ik citeer letterlijk
Wanneer ik de woorden co¨¨ordinatie of enqu^^ete wil schrijven, lukt het niet meer (zoals je kunt zien).
Shift trema, levert me ¨¨ op i.p.v. dat er gewacht wordt op de klinker die eronder moet.
Wanneer ik ideeen intikt en dan in Word de spellingscontrole uitvoer, krijg ik wel ideeën op het scherm
Mijn toetsenbord staat al jaren ingesteld als Belgisch AZERTY en ik heb er onlangs niets aan veranderd.

Dus
a) aan de landinstelling kan het niet liggen
b) aan een virus (na onderzoek op fora ben ik ook tegengekomen dat het aan een virus kon liggen) zie virusalert.nl zou het de "w32.Bugbear.O@mm (internetworm) betreffen, waar ik kon inkomen , daar mijn toetsenbord van het met een router aangeschakelde andere pc het ook heeft zitten.
Na een analyse door panda blijkt dit niet het geval
c) Een oplossing met alt 137 LIJKT mooi, maar neemt de oorzaak niet weg
IS ER DAN NIEMAND (blijkbaar hebben reeds meerdere users met dit euvel te maken gehad) DIE DE 'ECHTE' OPLOSSING KENT en OOK DE OORZAAK KAN WEGNEMEN?

Alvast bedankt voor de reakties

kwazimodo

beste

dit lijkt op veel ergenis!!
kijk bij je instellingen als je toetsenbord staat aangegeven als Belgisch punt en ook naar Nederlands Belgisch of Belgisch Belgisch.
verwijder al die andere landen zoals verenigde staten enz. en start je pc opnieuw op.

veel succes

Bij mijn weten werkt een toetsenbord alleen goed indien bij de landinstellingen, talen, details, het toetesenbord op Verenigde staten internationaal staat en de taal op Nederlands of in dit geval Belgisch punt of komma, misschien.

Ik heb even bij microsoft gekeken ,

Dode toets werkt niet

Een van de prettige eigenschappen van het toetsenbord is de dode toets: u typt een dubbel aanhalingsteken, er gebeurt niets, u typt vervolgens een letter e en prompt verschijnt er een e-trema op het scherm. Wilt u alleen een aanhalingsteken typen dan slaat u de "-toets tweemaal aan of u typt na het aanhalingsteken een spatie.

Toch werkt ook dit niet altijd. Wat is er gebeurd? Kennelijk hebt u meerdere toetsenborddefinities in Windows vastgelegd en is er overgeschakeld naar een toetsenborddefinitie die de dode toets niet ondersteunt,

Dit overschakelen gebeurt automatisch, terwijl u aan het typen bent. Vooral in Word wordt uw tekst in de gaten gehouden en dan vooral de taal waarin u typt. Zodra Windows het idee heeft dat u in een vreemde taal typt wordt naar de toetsenborddefinitie overgeschakeld die bij die taal hoort. De slimste oplossing is om de toetsenborddefinities te beperken tot de meest universele en dat is de Nederlandse met als toetsenbordindeling 'Verenigde Staten (internationaal)'. De vermelding 'internationaal' is belangrijk omdat die de dode toets ondersteunt. Alle overige toetsenborddefinities moet u van uw systeem verwijderen.

bron:

http://www.microsoft.com/netherland...antoor/kantoortoepassingen/toetsenbord.aspx#3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan