'De wifi-repeater'..

Status
Niet open voor verdere reacties.

mraddicted

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2011
Beste forumleden,

Omdat we tijdens het BBQ-en ook graag onze smart-phones in de gaten houden, kocht ik een wifirepeater. Het signaal van de router was net niet toereikend achter in de tuin. We kochten een wifi-repeater van TP-link a 19 euro bij de mediamarkt. Na weken van morrelen, proberen en instellen werkte de repeater niet naar behoren. Vaak was het signaal 'dood' wat vanaf de repeater kwam. Daarbij was het zo dat de NAS-server niet meer bereikbaar was, wanneer de wifi-repeater in het stopcontact zat. Op de samsung-smartphones bleef hij aangeven 'Ip-adres ophalen', maar er gebeurde niets. We besloten de repeater terug te brengen naar de Mediamarkt.

Bij de mediamarkt kregen we de tip om de wifi-repeater van Netgear eens te proberen. Deze is in de aanbieding, ook 19 euro, maar is een beter merk en heeft betere kwaliteit. Zo gezegd, zo gedaan. Vanmorgen heb ik de wifi-repeater proberen te installeren. Op een plaats in de achterkamer heb ik de repeater in het stopcontact gedaan. Na instellen geeft het apparaat aan dat het wifi-signaal zeer slecht is (overbruggen van 5 meter), terwijl ik met smartphone en tablet vol bereik heb op die plaats vanaf de router.
Bij het uitvoeren van een speedtest via de repeater gaf deze 194 kbps door. Door over te schakelen naar de router gaf die 1890 kbps door. Dat is bijna 10 x zoveel. Allemaal vanaf de zelfde plek, maar vanuit 2 verschillende signalen.

Ik kom er niet aan uit om de wifi-repeater beter in te stellen. Het lijkt mij dat de wifi-repeater 5 meter moet kunnen overbruggen. Doe ik iets verkeerd? Stel ik mijn modem/router niet goed in? Of kan ik gewoonweg niet meer verwachten van 19 euro? Graag jullie advies.

Heb je al eens een WiFi Repeater over EoP geprobeerd? Dat is een powerline en wifi versterker in een.
1 deel prik je in de router, en het andere deel prik je in het stopcontact waar je geen wifi hebt, dit is een stuk beter, en geeft ook een betere kwaliteit.

De wifi-repeater is wederom terug gebracht naar de winkel. De andere oplossing met powerline adapter kost me 120 euro. Dit is me iets te veel voor een wifisignaal tijdens de BBQ. Voorlopig maar even geen wifi in de tuin. Bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan