(de zoveelste) Bios update

Status
Niet open voor verdere reacties.

robin_89

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2002
Hallo

Jullie zullen wel denken: alweer? Maar toch plaats ik dit berichtje, na uiteraard de overige berichten in dit forum gelezen te hebben. Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat bios update een gevaarlijk karwij is, maar ik vroeg me af of iemand ook VOORDELEN kan vertellen over het bios updaten? En of het inderdaad zo makkelijk gaat als op de website van de fabrikant staat?
Heeft mijn bios nieuwe functies als ik een bios update draai?

Kan iemand mij een beetje informeren van de voor- en eventueel nadelen van het biosupdaten?
Wel zo bruikbaar voor iedereen in dit forum ;)

Mvg,
Robin.

Ja bios flashen kan een gevaarlijk karwei zijn. Maar er zijn tegenwoordig steeds meer moederbord fabrikanten die een 'dual bios' toepassen, gaat het flashen fout, wordt automatisch de 'backup bios' gebruikt om te starten en kan je de andere gewoon herstellen (opnieuw flashen). Verder kan je tegenwoordig ook steeds vaker vanuit Windows flashen, wat het risico op typefoutjes en dergelijke ook weer verkleind.
Ik flash al jaren regelmatig biossen voor andere mensen en het is nog nooit fout gegaan, zolang je de procedure volgt is er bijna geen risico (ja stroomuitval, maar hoe vaak gebeurt dat en dan ook nog precies op het moment van flashen).
Aan de andere kant, als je pc nu goed loopt en alles doet wat je wilt, is er ook geen reden om je bios te flashen (je gaat de motor van een auto toch ook niet vervangen als deze niet kapot is)

De enigste reden voor het bios flashen, is een pc die niet stabiel is of niet alle nieuwe hardware herkend, wat dus met een bios update zou verholpen kunnen worden, niet meer en niet minder.

If it ain't broke, don't fix it

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan