De zoveelste dual screen vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

msnguy

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
Als ik in dit subforum rondsnuffel, valt mij het aantal vragen over Dual Screen op. Ondanks dat heb ik zelf ook wat vragen hierover. Ik heb, naast een 19 inch Acer, sinds gisteren een nieuw beeldscherm gezet. Het betreft een Full-HD LG 22 inch, en zoals verwacht is de verhouding qua resolutie enorm brak. Daarom vroeg ik me af:

- is het mogelijk de Hardware in Windows Vista zonder extra programma in tweeën te splitsen? Dus helft ram linker scherm, andere helft rechter? (en dus ook met quad core processor, beide schermen 2 cores)
- Welk programma kan dit én functioneert ook goed?
- Hoe kun je ervoor zorgen dat er als je een programma start, het full-screen wordt opgestart op het secundaire beeldscherm (en je start het programma dus via het primaire beeldscherm)?

Ik draai trouwens beide schermen via DVI op een Nvidia 260 GTX (alsof het allemaal niks kost :P )

Alvast bedankt ;) :)

Laatst bewerkt:
- is het mogelijk de Hardware in Windows Vista zonder extra programma in tweeën te splitsen? Dus helft ram linker scherm, andere helft rechter? (en dus ook met quad core processor, beide schermen 2 cores)
Dit is niet mogelijk.

Ik gebruik zelf Ultramon, zodat ook mijn taakbalk door loopt in het tweede scherm. Als ik dan programma's verplaats naar het tweede scherm, worden ze ook alleen in de taakbalk van het tweede scherm weer gegeven. Bij een volgende keer opstarten van het programma, start deze in het tweede scherm op. De resolutie is per scherm aan te passen.

Ik gebruik wel twee identieke schermen. (Samsung 2253BW)
Ik draai trouwens beide schermen via DVI op een Nvidia 260 GTX (alsof het allemaal niks kost:p )
Beide schermen gebruik ik op DVI, met twee GTX260BE videokaarten in SLI.:p

Het probleem is dat sommige (oude) programma's meteen in full screen opstarten en je dan niet meer kan alt-tabben. Zodoende zoek ik iets dat als iets meteen full screen opstart, het opstart in het secundaire scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan